SKI er parat til at hjælpe de kunder, der måtte komme i klemme som følge af den seneste uro.
"Vi vil påtage os ansvaret over for de kunder, vi har, som måtte blive mødt med økonomiske krav," siger hun.
Hun forklarer, at hvis kommuner eller andre myndigheder har brugt SKI-aftalerne efter reglerne, så er SKI klar til at løfte ansvaret økonomisk.
Selvom der i alt er omsat for 15 milliarder kroner på de aflyste rammeaftaler, vurderer direktøren dog ikke, at der vil blive tale om en tung økonomisk belastning
"Det er vores klare overbevisning, at der ikke vil blive tale om ret mange sager. Desuden vurderer vi, at frem til 4. januar 2011 (Konkurrence- og Forbrugerstyrelsens kendelse imod SKI, red.) var alle i god tro," siger hun.
Er du ikke bange for, at mulige erstatninger kan tømme SKI's pengekasse, der er jo tale om kontrakter, som har omsat for 15 milliarder kroner i deres samlede levetid?
"Nej, det er jeg ikke. Men vi bærer det nødvendige økonomiske ansvar i forhold til kunderne."
Professor i udbudsret Michael Steinicke fra Aarhus Universitet vurderer situationen noget anderledes.
Ifølge ham hænger offentlige kontrakter for milliarder af kroner i en tynd tråd, hvis de forsøges prøvet juridisk.
Intet til leverandører
Mens kunderne hos SKI altså har fået lovet en faldskærm af SKI-direktøren, må leverandører selv lande deres bøvl med SKI.
"På leverandørsiden er aftalerne opsagt inden for det varsel på tre måneder, der gælder, så der vurderer vi ikke, at erstatning kan komme på tale," siger hun.
Hun understreger, at det ikke er SKI, der afgør den sag, men at det i givet fald skal køre via domstolene.