Avatar billede luffe1955 Seniormester
18. august 2013 - 17:59 Der er 4 kommentarer

problemer i netværk

hvorfor kan  jeg kan ikke gå fra min 64bit maskine til min 32bit maskine i mit hjemme  netværk

min 64 bit maskine kan heller ikke indgå i mit windows7 hjemmegruppe sammen med min 32 bit maskine
32 bit maskine windows 7 Ultimate
64 bit maskine windows 7 Enterprise
hjælp søges hurtigst muligt
på forhånd tak
Avatar billede Kluddermor Juniormester
18. august 2013 - 20:00 #1
Jeg har også haft et hav af problemer med hjemmegrupperne i win7. De spiller slet ikke sammen.
Jeg har mine ting sat op på den "gammeldags" måde med enslydende arbejdsgrupper.
Højreklik på "computer" og vælg egenskaber. Skift indstillinger i feltet hvor arbejdsgruppe nævnes og sørg derefter for at de er i samme arbejdsgruppe.
Måske det hjælper bedre end hjemmegruppen?
Avatar billede luffe1955 Seniormester
18. august 2013 - 22:07 #2
Tak det vil jeg prøve måske det virker
Avatar billede fhansen82 Mester
18. august 2013 - 22:43 #3
Du skal indmelde en PC i den samme hjemmegruppe (vist ikke det samme som arbejdsgruppe). Hvis du trykker på WIN-tast og skriver: "hjemme", og klikker på "Hjemmegruppe" i resultatlisten, kan du komme ind og se data for hjemmegruppen, som din PC er i. Nu har jeg ikke lige prøvet at melde en PC ud og ind i gen af en hjemmegruppe, så her må du prøve dig frem, men inde i "Hjemmegruppe" vinduet, kan man vælge at udmelde sig af hjemmegruppen. Prøv det, og på den anden PC, få oplyst koden som er påkrævet at tilmelde sig (samme fremgangsmåde som før). Jeg går ud fra, at der kommer en meld PC ind i hjemmegruppe knap på PC 1, når først man har meldt sig ud, hvorefter der skal oplyses kode for indmelding i anden hjemmegruppe.
Avatar billede luffe1955 Seniormester
02. oktober 2013 - 11:37 #4
Tak for alle jeres svar
har løst problemet nu