Avatar billede 300m Mester
17. august 2013 - 11:07 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Netværkskort

Hej :)

Hver gang jeg starter min pc har den pludselig ingen internetforbindelse. Jeg skal så ind og deaktivere og derefter aktivere mit netværkskort, så virker det. Desværre er problemet tilbage næste gang jeg starter pc???
Hjælp modtages med stor glæde!!
Avatar billede moddi100 Seniormester
17. august 2013 - 12:06 #1
Kører du trådløst eller kablet? Hvilken version af windows kører du?
Avatar billede 300m Mester
17. august 2013 - 12:54 #2
Jeg kører kablet via router og med win 7 Alle bærbare i huset kører trådløst uden problemer
Avatar billede moddi100 Seniormester
17. august 2013 - 13:45 #3
Trådløst ville jeg have haft nogle flere ideer om, men du kan da lige prøve at tjekke om dit netværkskort er sat op til at køre med statisk ip:

Kontrolpanel -> Netværks og delingscenter -> Rediger indstillinger for netværkskort -> Højreklik på dit netværkskort -> Egenskaber

Vælg/Highlight TCP/IPv4 og klik egenskaber -> Tjek at alt er sat til automatisk
Avatar billede moddi100 Seniormester
17. august 2013 - 13:46 #4
Det kan i nogle tilfælde også hjælpe at sætte den til en fast IP og så manuelt sætte gateway og DNS-server, men jeg tvivler ærlig talt på at det virker. Vil dog mene at det er forsøget værd
Avatar billede 300m Mester
17. august 2013 - 15:37 #5
moddi, den er sat til automatisk. Venter lig og håber på flere bud :/ Tak!
Avatar billede 220661 Ekspert
17. august 2013 - 17:35 #6
Prøv at tjekke i din enhedshåndtering under netkortet-egenskaber-strømstyring.
Er der hak i at Windows må lukke for denne enhed, så fjern dette hak.
Ved ikke om det kan afhjælpe dit problem, men der er ingen grund til at Windows har lov til dette på en stationær pc.
Prøv evt at ofre lidt plads på din harddisk, og kør den ned i dvale i stedet for at lukke helt ned.
Bruges dvale lukkes pc strøm mæssigt på samme måde som når du lukker helt ned. Sessionen gemmes på harddisken, og pc starter hurtigere.
Den plads du afgiver til funktionen svarer til din ram mængde (til orientering)
Avatar billede 300m Mester
18. august 2013 - 13:06 #7
Hej 220661 :) Umiddelbart ser dit forslag ud til at virke STOR tak! Undre mig dog over at det pludselig giver problemer? Der er ikke ændret på strømstyring på noget tidspunkt og det har kørt uden problemer 1 1/2 år med denne PC?
Avatar billede 300m Mester
18. august 2013 - 13:09 #8
ups skrev i svar....sorry!
Avatar billede 220661 Ekspert
18. august 2013 - 13:44 #9
velbekomme.
Jeg kan ikke give et bud på hvorfor det er opstået.
Kan tænkes en opdatering har gjort det.
Men jeg lægger et svar.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. august 2013 - 13:57 #10
Et bud herfra kunne dog være en tjeneste som der er sat til at køre manuelt i stedet for automatisk. Denne trickes så til at starte, ved at du deaktiverer og genaktiverer dit netværkskort.