Avatar billede Sl33pydk Nybegynder
28. juni 2012 - 14:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

NTP connections

Hej Alle,

Jeg har en NTP server stående som nu skal have skiftet IP-adresse. Jeg har brug for at vide hvilke ip-adresser der henter tiden fra min NTP server inden at jeg kan skifte ip-adressen da det udstyr der henter tiden alle er dele af et tidskritisk system. (Det skal siges at serveren har stået der længe og at der kan være op til 1.000 komponenter der henter tid fra den)

Kender i nogle programmer/tools hvor jeg kan se dette?

På forhånd tak! :)
Avatar billede Wally1973 Praktikant
28. juni 2012 - 19:05 #1
Der findes packetgrabber værktøjer til netværket, der kan fange alle datapakker og så kan man smide et filter på så kun med den rigtige port vises.

Her under er to eksempler.
Jeg har kun selv brugt Ethereal, men den kan være lidt advanceret. :)

http://packet-spy.software.informer.com/
http://www.ethereal.com/
Avatar billede Sl33pydk Nybegynder
29. juni 2012 - 10:36 #2
Normalt ville jeg også benytte Wireshark. Problemet er bare at jeg bliver nød til at logge over længere tid da det er stor forskel på hvor tit enhederne spørger på tid. Jeg vil gætte på at jeg skal have noget logging kørende i 1 uge. Det er alt for tung en opgave hvis man skal sniffe på alt trafik.

Jeg ville helst have et program der ikke var så advanceret. Jeg har ikke behov for at kunne se indhold af datapakker osv men kun hvilke ip-adresser den kommunikerer med.

Fik vidst ikke skrevet at den kører på en windows XP. :)
Avatar billede Wally1973 Praktikant
29. juni 2012 - 16:51 #3
Det er jo bare et spørgsmål om at filtrere din logning.
Ethereal kan i hvertfald gøre dette.
Avatar billede Sl33pydk Nybegynder
13. august 2012 - 07:33 #4
Endte med at bruge Wireshark og filtrere på logningen. Din løsning er i princippet godkendt :) Smid et svar så får du point.
Avatar billede Sl33pydk Nybegynder
11. oktober 2012 - 08:20 #5
Da Wally1973 ikke har svaret lukker jeg spørgsmålet.