Avatar billede Hansx Nybegynder
15. november 2009 - 18:22 Der er 2 kommentarer

Asp.net - Vis bileldet før den oploades til serveren...??

Heeeeeej igen.:)

Jeg kan godt tænke mig at upload et billede til serveren, Jeg ved det kan gøres ved hjælp af FileUpload Controlen.

Meen mit problem er at efter en bruger f.eks har Browset sig frem til et billede vha fileupload controlen er man nyd til  gemme billedet først på serveren og så vise den på browseren bagefter!

Er der ikke en måde hvor på man kan vise billedet til brugeren umiddelbart efter de har browseret frem til den ....Altså den skal vises på skærmen og ikke gemmes!
Avatar billede arne_v Ekspert
15. november 2009 - 23:54 #1
Det er et client side problem som styres af browseren.

Din ASP.NET web app har ingen mulighed for at kontrollere hvad brugerens browser gør eller ikke gør.

Hvis du vil kunne den slags bliver du nødt til at droppe HTML FORM INPUT TYPE="FILE" og i.s.f. uploade med en Java applet / Flash / Silverlight.
Avatar billede arne_v Ekspert
04. december 2009 - 20:36 #2
OK ?