Avatar billede allanramsby Nybegynder
03. januar 2009 - 11:31 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke defragmentere i XP

På min PC ligger en XP professionel Version 2002 med SP3. Og jeg oplever nu at jeg ikke med det indbyggede defrag værktøj kan defragge maskinen mere. Det har den kunne! Den skriver at Diskfragmenteringen ikke kunne startes. Samtidig oplever jeg at andre Defrag-værktøjer jeg har hentet ej heller er i stand til at gøre noget ved disken.
Jeg har kørt en fuld scan med Sophos-antivirus, jeg har kørt Adware-spy-værktøj og Spybot. Desuden har jeg med CCleaner kørt en registrerings-check og "løst" alle problemer der!

Maskinen er en Core2 duo 2,2 Ghz maskine med 160 GB disk - og når jeg starter den vare det "lang" tid inden skrivebord MED ikoner træder frem. Kan det have en sammenhæng med ovenstående?

Håber du er i stand til at give et par kvalificerede bud.

mvh
Allan
Avatar billede peet-49 Novice
03. januar 2009 - 11:36 #1
Har du prøvet i fejlsikret?
Avatar billede allanramsby Nybegynder
03. januar 2009 - 11:43 #2
Nej - jeg har ikke prøvet i fejlsikret tilstand.
Har desuden lige kørt en Hijack der gav følgende :

Logfile of HijackThis v1.99.1

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Altiris\AClient\AClient.exe
C:\Programmer\Altiris\Altiris Agent\AeXNSAgent.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
C:\Programmer\Bonjour\mDNSResponder.exe
C:\Programmer\Fælles filer\LogiShrd\LVCOMSER\LVComSer.exe
C:\Programmer\Fælles filer\LogiShrd\LVMVFM\LVPrcSrv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Programmer\Pinnacle\MediaServer\Microsoft SQL Server\MSSQL$PINNACLESYS\Binn\sqlservr.exe
C:\Programmer\Sophos\Sophos Anti-Virus\SAVAdminService.exe
C:\Programmer\Sophos\AutoUpdate\ALsvc.exe
c:\programmer\pinnacle\shared files\programs\mediaserver\pmshost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\LogiShrd\LVCOMSER\LVComSer.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Activ Software\Activdriver\ActivControl2.exe
C:\Programmer\Altiris\AClient\AClntUsr.EXE
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Programmer\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe
C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe
C:\WINDOWS\system32\igfxsrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\UpdateService\issch.exe
C:\Programmer\OpenVPN\bin\openvpn-gui.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\Sophos\AutoUpdate\ALMon.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\AiO\hp officejet g series\Bin\hpoavn07.exe
C:\PROGRA~1\HEWLET~1\AiO\Shared\Bin\hpoevm07.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\AiO\Shared\bin\hpOSTS07.exe
C:\Documents and Settings\Administrator.LTKIMAGE\Skrivebord\hijackthis_sfx.exe
C:\Documents and Settings\Administrator.LTKIMAGE\Skrivebord\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: Skype add-on (mastermind) - {22BF413B-C6D2-4d91-82A9-A0F997BA588C} - C:\Programmer\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll
O2 - BHO: Sophos Web Content Scanner - {39EA7695-B3F2-4C44-A4BC-297ADA8FD235} - C:\Programmer\Sophos\Sophos Anti-Virus\SophosBHO.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: IEButton Class - {F81D52BF-F2F1-4F49-BF5F-05664E803039} - C:\Programmer\UnH Solutions\Flash Saving Plugin\FlashSButton.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ActivControl] C:\Programmer\Activ Software\Activdriver\ActivControl2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AClntUsr] C:\Programmer\Altiris\AClient\AClntUsr.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [BluetoothAuthenticationAgent] rundll32.exe bthprops.cpl,,BluetoothAuthenticationAgent
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAXPnP] C:\Programmer\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Persistence] C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AeXAgentLogon] C:\Programmer\Altiris\Altiris Agent\AeXAgentActivate.exe /logon
O4 - HKLM\..\Run: [ISUSPM Startup] C:\PROGRA~1\FLLESF~1\INSTAL~1\UPDATE~1\ISUSPM.exe -startup
O4 - HKLM\..\Run: [ISUSScheduler] "C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\UpdateService\issch.exe" -start
O4 - HKLM\..\Run: [openvpn-gui] C:\Programmer\OpenVPN\bin\openvpn-gui.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [OpAgent] "OpAgent.exe" /agent
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - Global Startup: AutoUpdate Monitor.lnk = C:\Programmer\Sophos\AutoUpdate\ALMon.exe
O4 - Global Startup: HPAiODevice(hp officejet g series) - 1.lnk = C:\Programmer\Hewlett-Packard\AiO\hp officejet g series\Bin\hpoavn07.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Get Flash by &Arty Flash Ripper - C:\Programmer\Softdigger\FlashRipper\IEMenu.htm
O8 - Extra context menu item: Save Flash - res://C:\Programmer\UnH Solutions\Flash Saving Plugin\FlashSButton.dll/210
O8 - Extra context menu item: Save YouTube Video - res://C:\Programmer\UnH Solutions\Flash Saving Plugin\FlashSButton.dll/217
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Skype - {77BF5300-1474-4EC7-9980-D32B190E9B07} - C:\Programmer\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra button: Flash - {43CF38F3-5AEC-45a3-AD31-04EB06E9C6CA} - C:\Programmer\UnH Solutions\Flash Saving Plugin\FlashSButton.dll (HKCU)
O10 - Unknown file in Winsock LSP: c:\programmer\bonjour\mdnsnsp.dll
O11 - Options group: [INTERNATIONAL] International*
O16 - DPF: {029FDBA6-3547-11D7-AA4C-0050BF051A00} (Rawflow ICD Client) - http://downol.dr.dk/download/netradio/Rawflow.cab
O16 - DPF: {2D8ED06D-3C30-438B-96AE-4D110FDC1FB8} (ActiveScan 2.0 Installer Class) - http://acs.pandasoftware.com/activescan/cabs/as2stubie.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1223615510745
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1223615499863
O16 - DPF: {A9F8D9EC-3D0A-4A60-BD82-FBD64BAD370D} (DDRevision Class) - http://h20264.www2.hp.com/ediags/dd/install/HPDriverDiagnosticsxp2k.cab
O16 - DPF: {D216644A-C6DB-49D9-BBCF-D38FE7991BF2} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/digitalsignatur-csp.exe
O16 - DPF: {D821DC4A-0814-435E-9820-661C543A4679} (CRLDownloadWrapper Class) - http://drmlicense.one.microsoft.com/crlupdate/en/crlocx.ocx
O16 - DPF: {E87F6C8E-16C0-11D3-BEF7-009027438003} (Persits Software XUpload) - http://www.virumskole.dk/Li/_includes/XUpload.ocx
O18 - Protocol: livecall - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\WINDOW~4\MESSEN~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - C:\PROGRA~1\WINDOW~4\MESSEN~1\MSGRAP~1.DLL
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O20 - AppInit_DLLs: c:\PROGRA~1\Sophos\SOPHOS~1\SOPHOS~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: dimsntfy - %SystemRoot%\System32\dimsntfy.dll (file missing)
O20 - Winlogon Notify: igfxcui - C:\WINDOWS\SYSTEM32\igfxdev.dll
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O21 - SSODL: WPDShServiceObj - {AAA288BA-9A4C-45B0-95D7-94D524869DB5} - C:\WINDOWS\system32\WPDShServiceObj.dll
O23 - Service: Altiris Client Service (AClient) - Altiris, Inc. - C:\Programmer\Altiris\AClient\AClient.exe
O23 - Service: Altiris Agent (AeXNSClient) - Altiris, Inc. - C:\Programmer\Altiris\Altiris Agent\AeXNSAgent.exe
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: Bonjour-tjeneste (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Programmer\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: FLEXnet Licensing Service - Macrovision Europe Ltd. - C:\Programmer\Fælles filer\Macrovision Shared\FLEXnet Publisher\FNPLicensingService.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: LVCOMSer - Logitech Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\LogiShrd\LVCOMSER\LVComSer.exe
O23 - Service: Process Monitor (LVPrcSrv) - Logitech Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\LogiShrd\LVMVFM\LVPrcSrv.exe
O23 - Service: MSSQL$PINNACLESYS - Unknown owner - C:\Programmer\Pinnacle\MediaServer\Microsoft SQL Server\MSSQL$PINNACLESYS\Binn\sqlservr.exe" -sPINNACLESYS (file missing)
O23 - Service: OpenVPN Service (OpenVPNService) - Unknown owner - C:\Programmer\OpenVPN\bin\openvpnserv.exe
O23 - Service: Pinnacle Systems Media Service (PinnacleSys.MediaServer) - Pinnacle Systems - c:\programmer\pinnacle\shared files\programs\mediaserver\pmshost.exe
O23 - Service: ProtexisLicensing - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\PSIService.exe
O23 - Service: Sophos Anti-Virus status reporter (SAVAdminService) - Sophos Plc - C:\Programmer\Sophos\Sophos Anti-Virus\SAVAdminService.exe
O23 - Service: Sophos Anti-Virus (SAVService) - Sophos Plc - C:\Programmer\Sophos\Sophos Anti-Virus\SavService.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Programmer\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
O23 - Service: Sophos AutoUpdate Service - Sophos Plc - C:\Programmer\Sophos\AutoUpdate\ALsvc.exe
O23 - Service: SQLAgent$PINNACLESYS - Unknown owner - C:\Programmer\Pinnacle\MediaServer\Microsoft SQL Server\MSSQL$PINNACLESYS\Binn\sqlagent.EXE" -i PINNACLESYS (file missing)
Avatar billede f-arn Guru
03. januar 2009 - 11:49 #3
Hent "Malwarebytes' Anti-Malware" her: http://www.malwarebytes.org/mbam.php
Installer og start programmet, opdater, lav "fuld systemskanning" under fanebladet "skanner".
Bagefter klik på "vis resultater", tryk på "Fjern det valgte" og send loggen herind sammen med en log fra

Hijackthis som du finder her:

http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe
Kør HijackThis, klik på "Do a systemscan scan and save a logfile"  kopier loggens tekst og send den herind.

Bemærk Hijackthis skal gemmes på computeren og ikke køres fra nettet

Jo - brug denne HiJackThis
03. januar 2009 - 12:17 #4
Avatar billede allanramsby Nybegynder
03. januar 2009 - 13:06 #5
Så er det gjort :

Malwarebytes' Anti-Malware 1.31
Database version: 1600
Windows 5.1.2600 Service Pack 3

mbam-log-2009-01-03 (13-02-40).txt

Skan type: Fuldstændig skanning (C:\|)
Objekter skannet: 236362
Tid tilbagelagt: 44 minute(s), 27 second(s)

Inficerede Hukommelses Processer: 0
Inficerede Hukommelses Moduler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Nøgler: 1
Inficerede Registeringsdatabase Værdier: 0
Inficerede Registeringsdatabase Filer: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 3

Inficerede Hukommelses Processer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Hukommelses Moduler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Nøgler:
HKEY_CLASSES_ROOT\videosoft (Trojan.DNSChanger) -> Quarantined and deleted successfully.

Inficerede Registeringsdatabase Værdier:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Filer:
C:\WINDOWS\system32\msqpdxjdvwdcym.dll (Trojan.TDSS) -> Delete on reboot.
C:\WINDOWS\system32\drivers\msqpdxcvoaictb.sys (Trojan.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\system32\drivers\msqpdxgidqjnrv.sys (Trojan.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.

======================================================================================================

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Altiris\AClient\AClient.exe
C:\Programmer\Altiris\Altiris Agent\AeXNSAgent.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
C:\Programmer\Bonjour\mDNSResponder.exe
C:\Programmer\Fælles filer\LogiShrd\LVCOMSER\LVComSer.exe
C:\Programmer\Fælles filer\LogiShrd\LVMVFM\LVPrcSrv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Programmer\Pinnacle\MediaServer\Microsoft SQL Server\MSSQL$PINNACLESYS\Binn\sqlservr.exe
C:\Programmer\Sophos\Sophos Anti-Virus\SAVAdminService.exe
C:\Programmer\Sophos\AutoUpdate\ALsvc.exe
c:\programmer\pinnacle\shared files\programs\mediaserver\pmshost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\LogiShrd\LVCOMSER\LVComSer.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Activ Software\Activdriver\ActivControl2.exe
C:\Programmer\Altiris\AClient\AClntUsr.EXE
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Programmer\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe
C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe
C:\WINDOWS\system32\igfxsrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\UpdateService\issch.exe
C:\Programmer\OpenVPN\bin\openvpn-gui.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\Sophos\AutoUpdate\ALMon.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\AiO\hp officejet g series\Bin\hpoavn07.exe
C:\PROGRA~1\HEWLET~1\AiO\Shared\Bin\hpoevm07.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\AiO\Shared\bin\hpOSTS07.exe
C:\WINDOWS\system32\NOTEPAD.EXE
C:\Programmer\NoteTab Light\NoteTab.exe
C:\Documents and Settings\Administrator.LTKIMAGE\Skrivebord\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: Skype add-on (mastermind) - {22BF413B-C6D2-4d91-82A9-A0F997BA588C} - C:\Programmer\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll
O2 - BHO: Sophos Web Content Scanner - {39EA7695-B3F2-4C44-A4BC-297ADA8FD235} - C:\Programmer\Sophos\Sophos Anti-Virus\SophosBHO.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: IEButton Class - {F81D52BF-F2F1-4F49-BF5F-05664E803039} - C:\Programmer\UnH Solutions\Flash Saving Plugin\FlashSButton.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ActivControl] C:\Programmer\Activ Software\Activdriver\ActivControl2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AClntUsr] C:\Programmer\Altiris\AClient\AClntUsr.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [BluetoothAuthenticationAgent] rundll32.exe bthprops.cpl,,BluetoothAuthenticationAgent
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAXPnP] C:\Programmer\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Persistence] C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AeXAgentLogon] C:\Programmer\Altiris\Altiris Agent\AeXAgentActivate.exe /logon
O4 - HKLM\..\Run: [ISUSPM Startup] C:\PROGRA~1\FLLESF~1\INSTAL~1\UPDATE~1\ISUSPM.exe -startup
O4 - HKLM\..\Run: [ISUSScheduler] "C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\UpdateService\issch.exe" -start
O4 - HKLM\..\Run: [openvpn-gui] C:\Programmer\OpenVPN\bin\openvpn-gui.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\RunOnce: [Malwarebytes' Anti-Malware] C:\Programmer\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamgui.exe /install /silent
O4 - HKLM\..\RunOnce: [Malwarebytes Anti-Malware (reboot)] "C:\Programmer\Malwarebytes' Anti-Malware\mbam.exe" /runcleanupscript
O4 - HKCU\..\Run: [OpAgent] "OpAgent.exe" /agent
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\RunOnce: [TSClientMSIUninstaller] cmd.exe /C "cscript %systemroot%\Installer\TSClientMsiTrans\tscuinst.vbs" (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\RunOnce: [TSClientMSIUninstaller] cmd.exe /C "cscript %systemroot%\Installer\TSClientMsiTrans\tscuinst.vbs" (User 'Default user')
O4 - Global Startup: AutoUpdate Monitor.lnk = C:\Programmer\Sophos\AutoUpdate\ALMon.exe
O4 - Global Startup: HPAiODevice(hp officejet g series) - 1.lnk = C:\Programmer\Hewlett-Packard\AiO\hp officejet g series\Bin\hpoavn07.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Get Flash by &Arty Flash Ripper - C:\Programmer\Softdigger\FlashRipper\IEMenu.htm
O8 - Extra context menu item: Save Flash - res://C:\Programmer\UnH Solutions\Flash Saving Plugin\FlashSButton.dll/210
O8 - Extra context menu item: Save YouTube Video - res://C:\Programmer\UnH Solutions\Flash Saving Plugin\FlashSButton.dll/217
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Skype - {77BF5300-1474-4EC7-9980-D32B190E9B07} - C:\Programmer\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Flash - {43CF38F3-5AEC-45a3-AD31-04EB06E9C6CA} - C:\Programmer\UnH Solutions\Flash Saving Plugin\FlashSButton.dll (HKCU)
O16 - DPF: {029FDBA6-3547-11D7-AA4C-0050BF051A00} (Rawflow ICD Client) - http://downol.dr.dk/download/netradio/Rawflow.cab
O16 - DPF: {2D8ED06D-3C30-438B-96AE-4D110FDC1FB8} (ActiveScan 2.0 Installer Class) - http://acs.pandasoftware.com/activescan/cabs/as2stubie.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1223615510745
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1223615499863
O16 - DPF: {A9F8D9EC-3D0A-4A60-BD82-FBD64BAD370D} (DDRevision Class) - http://h20264.www2.hp.com/ediags/dd/install/HPDriverDiagnosticsxp2k.cab
O16 - DPF: {D216644A-C6DB-49D9-BBCF-D38FE7991BF2} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/digitalsignatur-csp.exe
O16 - DPF: {D821DC4A-0814-435E-9820-661C543A4679} (CRLDownloadWrapper Class) - http://drmlicense.one.microsoft.com/crlupdate/en/crlocx.ocx
O16 - DPF: {E87F6C8E-16C0-11D3-BEF7-009027438003} (Persits Software XUpload) - http://www.virumskole.dk/Li/_includes/XUpload.ocx
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O20 - AppInit_DLLs: c:\PROGRA~1\Sophos\SOPHOS~1\SOPHOS~1.DLL
O23 - Service: Altiris Client Service (AClient) - Altiris, Inc. - C:\Programmer\Altiris\AClient\AClient.exe
O23 - Service: Altiris Agent (AeXNSClient) - Altiris, Inc. - C:\Programmer\Altiris\Altiris Agent\AeXNSAgent.exe
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: Bonjour-tjeneste (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Programmer\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: FLEXnet Licensing Service - Macrovision Europe Ltd. - C:\Programmer\Fælles filer\Macrovision Shared\FLEXnet Publisher\FNPLicensingService.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: LVCOMSer - Logitech Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\LogiShrd\LVCOMSER\LVComSer.exe
O23 - Service: Process Monitor (LVPrcSrv) - Logitech Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\LogiShrd\LVMVFM\LVPrcSrv.exe
O23 - Service: OpenVPN Service (OpenVPNService) - Unknown owner - C:\Programmer\OpenVPN\bin\openvpnserv.exe
O23 - Service: Pinnacle Systems Media Service (PinnacleSys.MediaServer) - Pinnacle Systems - c:\programmer\pinnacle\shared files\programs\mediaserver\pmshost.exe
O23 - Service: ProtexisLicensing - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\PSIService.exe
O23 - Service: Sophos Anti-Virus status reporter (SAVAdminService) - Sophos Plc - C:\Programmer\Sophos\Sophos Anti-Virus\SAVAdminService.exe
O23 - Service: Sophos Anti-Virus (SAVService) - Sophos Plc - C:\Programmer\Sophos\Sophos Anti-Virus\SavService.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Programmer\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
O23 - Service: Sophos AutoUpdate Service - Sophos Plc - C:\Programmer\Sophos\AutoUpdate\ALsvc.exe

--
End of file - 10545 bytes
Avatar billede allanramsby Nybegynder
03. januar 2009 - 13:07 #6
Så er det gjort :

Malwarebytes' Anti-Malware 1.31
Database version: 1600
Windows 5.1.2600 Service Pack 3

mbam-log-2009-01-03 (13-02-40).txt

Skan type: Fuldstændig skanning (C:\|)
Objekter skannet: 236362
Tid tilbagelagt: 44 minute(s), 27 second(s)

Inficerede Hukommelses Processer: 0
Inficerede Hukommelses Moduler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Nøgler: 1
Inficerede Registeringsdatabase Værdier: 0
Inficerede Registeringsdatabase Filer: 0
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 3

Inficerede Hukommelses Processer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Hukommelses Moduler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Nøgler:
HKEY_CLASSES_ROOT\videosoft (Trojan.DNSChanger) -> Quarantined and deleted successfully.

Inficerede Registeringsdatabase Værdier:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Mapper:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Filer:
C:\WINDOWS\system32\msqpdxjdvwdcym.dll (Trojan.TDSS) -> Delete on reboot.
C:\WINDOWS\system32\drivers\msqpdxcvoaictb.sys (Trojan.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.
C:\WINDOWS\system32\drivers\msqpdxgidqjnrv.sys (Trojan.Agent) -> Quarantined and deleted successfully.

======================================================================================================

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Altiris\AClient\AClient.exe
C:\Programmer\Altiris\Altiris Agent\AeXNSAgent.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
C:\Programmer\Bonjour\mDNSResponder.exe
C:\Programmer\Fælles filer\LogiShrd\LVCOMSER\LVComSer.exe
C:\Programmer\Fælles filer\LogiShrd\LVMVFM\LVPrcSrv.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE
C:\Programmer\Pinnacle\MediaServer\Microsoft SQL Server\MSSQL$PINNACLESYS\Binn\sqlservr.exe
C:\Programmer\Sophos\Sophos Anti-Virus\SAVAdminService.exe
C:\Programmer\Sophos\AutoUpdate\ALsvc.exe
c:\programmer\pinnacle\shared files\programs\mediaserver\pmshost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\LogiShrd\LVCOMSER\LVComSer.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\Activ Software\Activdriver\ActivControl2.exe
C:\Programmer\Altiris\AClient\AClntUsr.EXE
C:\WINDOWS\system32\rundll32.exe
C:\Programmer\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe
C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe
C:\WINDOWS\system32\igfxsrvc.exe
C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\UpdateService\issch.exe
C:\Programmer\OpenVPN\bin\openvpn-gui.exe
C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Programmer\Sophos\AutoUpdate\ALMon.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\AiO\hp officejet g series\Bin\hpoavn07.exe
C:\PROGRA~1\HEWLET~1\AiO\Shared\Bin\hpoevm07.exe
C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\AiO\Shared\bin\hpOSTS07.exe
C:\WINDOWS\system32\NOTEPAD.EXE
C:\Programmer\NoteTab Light\NoteTab.exe
C:\Documents and Settings\Administrator.LTKIMAGE\Skrivebord\HijackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: Skype add-on (mastermind) - {22BF413B-C6D2-4d91-82A9-A0F997BA588C} - C:\Programmer\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll
O2 - BHO: Sophos Web Content Scanner - {39EA7695-B3F2-4C44-A4BC-297ADA8FD235} - C:\Programmer\Sophos\Sophos Anti-Virus\SophosBHO.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file)
O2 - BHO: IEButton Class - {F81D52BF-F2F1-4F49-BF5F-05664E803039} - C:\Programmer\UnH Solutions\Flash Saving Plugin\FlashSButton.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ActivControl] C:\Programmer\Activ Software\Activdriver\ActivControl2.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AClntUsr] C:\Programmer\Altiris\AClient\AClntUsr.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [BluetoothAuthenticationAgent] rundll32.exe bthprops.cpl,,BluetoothAuthenticationAgent
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMAXPnP] C:\Programmer\Analog Devices\Core\smax4pnp.exe
O4 - HKLM\..\Run: [HotKeysCmds] C:\WINDOWS\system32\hkcmd.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Persistence] C:\WINDOWS\system32\igfxpers.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AeXAgentLogon] C:\Programmer\Altiris\Altiris Agent\AeXAgentActivate.exe /logon
O4 - HKLM\..\Run: [ISUSPM Startup] C:\PROGRA~1\FLLESF~1\INSTAL~1\UPDATE~1\ISUSPM.exe -startup
O4 - HKLM\..\Run: [ISUSScheduler] "C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\UpdateService\issch.exe" -start
O4 - HKLM\..\Run: [openvpn-gui] C:\Programmer\OpenVPN\bin\openvpn-gui.exe
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Programmer\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\RunOnce: [Malwarebytes' Anti-Malware] C:\Programmer\Malwarebytes' Anti-Malware\mbamgui.exe /install /silent
O4 - HKLM\..\RunOnce: [Malwarebytes Anti-Malware (reboot)] "C:\Programmer\Malwarebytes' Anti-Malware\mbam.exe" /runcleanupscript
O4 - HKCU\..\Run: [OpAgent] "OpAgent.exe" /agent
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\S-1-5-18\..\RunOnce: [TSClientMSIUninstaller] cmd.exe /C "cscript %systemroot%\Installer\TSClientMsiTrans\tscuinst.vbs" (User 'SYSTEM')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user')
O4 - HKUS\.DEFAULT\..\RunOnce: [TSClientMSIUninstaller] cmd.exe /C "cscript %systemroot%\Installer\TSClientMsiTrans\tscuinst.vbs" (User 'Default user')
O4 - Global Startup: AutoUpdate Monitor.lnk = C:\Programmer\Sophos\AutoUpdate\ALMon.exe
O4 - Global Startup: HPAiODevice(hp officejet g series) - 1.lnk = C:\Programmer\Hewlett-Packard\AiO\hp officejet g series\Bin\hpoavn07.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O8 - Extra context menu item: Get Flash by &Arty Flash Ripper - C:\Programmer\Softdigger\FlashRipper\IEMenu.htm
O8 - Extra context menu item: Save Flash - res://C:\Programmer\UnH Solutions\Flash Saving Plugin\FlashSButton.dll/210
O8 - Extra context menu item: Save YouTube Video - res://C:\Programmer\UnH Solutions\Flash Saving Plugin\FlashSButton.dll/217
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.6.0_07\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: Skype - {77BF5300-1474-4EC7-9980-D32B190E9B07} - C:\Programmer\Skype\Toolbars\Internet Explorer\SkypeIEPlugin.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe
O9 - Extra button: Flash - {43CF38F3-5AEC-45a3-AD31-04EB06E9C6CA} - C:\Programmer\UnH Solutions\Flash Saving Plugin\FlashSButton.dll (HKCU)
O16 - DPF: {029FDBA6-3547-11D7-AA4C-0050BF051A00} (Rawflow ICD Client) - http://downol.dr.dk/download/netradio/Rawflow.cab
O16 - DPF: {2D8ED06D-3C30-438B-96AE-4D110FDC1FB8} (ActiveScan 2.0 Installer Class) - http://acs.pandasoftware.com/activescan/cabs/as2stubie.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1223615510745
O16 - DPF: {6E32070A-766D-4EE6-879C-DC1FA91D2FC3} (MUWebControl Class) - http://www.update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/muweb_site.cab?1223615499863
O16 - DPF: {A9F8D9EC-3D0A-4A60-BD82-FBD64BAD370D} (DDRevision Class) - http://h20264.www2.hp.com/ediags/dd/install/HPDriverDiagnosticsxp2k.cab
O16 - DPF: {D216644A-C6DB-49D9-BBCF-D38FE7991BF2} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/digitalsignatur-csp.exe
O16 - DPF: {D821DC4A-0814-435E-9820-661C543A4679} (CRLDownloadWrapper Class) - http://drmlicense.one.microsoft.com/crlupdate/en/crlocx.ocx
O16 - DPF: {E87F6C8E-16C0-11D3-BEF7-009027438003} (Persits Software XUpload) - http://www.virumskole.dk/Li/_includes/XUpload.ocx
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O20 - AppInit_DLLs: c:\PROGRA~1\Sophos\SOPHOS~1\SOPHOS~1.DLL
O23 - Service: Altiris Client Service (AClient) - Altiris, Inc. - C:\Programmer\Altiris\AClient\AClient.exe
O23 - Service: Altiris Agent (AeXNSClient) - Altiris, Inc. - C:\Programmer\Altiris\Altiris Agent\AeXNSAgent.exe
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: Bonjour-tjeneste (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Programmer\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: FLEXnet Licensing Service - Macrovision Europe Ltd. - C:\Programmer\Fælles filer\Macrovision Shared\FLEXnet Publisher\FNPLicensingService.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Programmer\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: LVCOMSer - Logitech Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\LogiShrd\LVCOMSER\LVComSer.exe
O23 - Service: Process Monitor (LVPrcSrv) - Logitech Inc. - C:\Programmer\Fælles filer\LogiShrd\LVMVFM\LVPrcSrv.exe
O23 - Service: OpenVPN Service (OpenVPNService) - Unknown owner - C:\Programmer\OpenVPN\bin\openvpnserv.exe
O23 - Service: Pinnacle Systems Media Service (PinnacleSys.MediaServer) - Pinnacle Systems - c:\programmer\pinnacle\shared files\programs\mediaserver\pmshost.exe
O23 - Service: ProtexisLicensing - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\PSIService.exe
O23 - Service: Sophos Anti-Virus status reporter (SAVAdminService) - Sophos Plc - C:\Programmer\Sophos\Sophos Anti-Virus\SAVAdminService.exe
O23 - Service: Sophos Anti-Virus (SAVService) - Sophos Plc - C:\Programmer\Sophos\Sophos Anti-Virus\SavService.exe
O23 - Service: ServiceLayer - Nokia. - C:\Programmer\PC Connectivity Solution\ServiceLayer.exe
O23 - Service: Sophos AutoUpdate Service - Sophos Plc - C:\Programmer\Sophos\AutoUpdate\ALsvc.exe

--
End of file - 10545 bytes
03. januar 2009 - 15:17 #7
Hvad med [03/01-2009 12:17:57] ?
Avatar billede allanramsby Nybegynder
03. januar 2009 - 21:53 #8
Jeg forsøgte IKKE med [03/01-2009 12:17:57] men den anden kur! Og det var åbenbart det er skulle til. Nu kan jeg defrag igen og min maskine starter hurtigere op. Det var dejligt - og tak for det.

Det der undre mig en smule er at hverken SpyBot eller Adware var i stand til at "se" problemerne ? Tak endnu en gang.
04. januar 2009 - 12:46 #9
Ping...
(Det var et [svar]...)
Avatar billede f-arn Guru
04. januar 2009 - 12:50 #10
Et svar!
30. december 2010 - 21:37 #11
(Hvad endte denne tråd med ?)

http://www.eksperten.dk/faq#faq-3-4