Avatar billede koden Novice
03. februar 2008 - 20:45 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Lægge filer på hjemmeside til download

Jeg har en meget simpel hjemmeside.
Kunne godt tænke mig at lægge et antal PDF dokumenter på den, som folk så kan læse eller downloade.

Er det en svær ting at gøre og hvordan??

Jeg ved intet om kodning.
Min side er blot lavet i word og konverteret til html og så uploadet.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. februar 2008 - 21:09 #1
Du kan normalt bare lave et link: <a href="sommerferie.pdf">Min sommerferie</a>
Avatar billede koden Novice
03. februar 2008 - 21:29 #2
Okay. D.v.s uploade PDF med min ftp klient. Men til hvilket område på min server?
På hjemmesiden blot lave link til stedet på server.

Er det det du mener?
Avatar billede gnuff Praktikant
03. februar 2008 - 21:35 #3
Du kan bare lave en mappe til dine downloads filer, så skal du bare lige huske at mappenavnet skal skrives med i førstnævnte link, det link er til hvis du bare lægger filerne i rodmappen
Avatar billede koden Novice
03. februar 2008 - 21:40 #4
Det er jo nemt....Tak. send svar...
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
03. februar 2008 - 21:44 #5
Ingen point til mig, tak. De behøver såmænd ikke ligge i en mappe, men mon ikke det vil nemmere at holde styr på. ;)
Avatar billede gnuff Praktikant
03. februar 2008 - 21:45 #6
Ved ikke lige hvem af os du mener her, men kan da lige sende et svar, så kan du jo bruge det som du har lyst :)
Avatar billede koden Novice
04. februar 2008 - 10:05 #7
takker...
Avatar billede koden Novice
21. februar 2008 - 12:50 #8
Tillæg: har fået filer op. Når man åbner dem åbner pdf i samme vindue.
Hvordan får man pdf til aut. at åbne i nyt vindue istedet for samme explorer vindue?
Avatar billede olebole Juniormester
22. februar 2008 - 20:19 #9
<ole>

Prøv:
    <a href="sommerferie.pdf" target="_blank">Min sommerferie</a>

/mvh
</bole>
Avatar billede koden Novice
25. februar 2008 - 09:02 #10
mange tak :-)