Avatar billede jorgennm Nybegynder
23. november 2007 - 18:42 Der er 12 kommentarer

LydCD bændt med Nero 7.0 kan ikke afspilles på min Sony afspille

Hvordan får jeg Nero til at brænde en lyd CD, som kan afspilles på en Sony CD afspiller. DEn kan sagtens afspilles på andre maskiner. Det er noget med en landekode ?? har jeg hørt.
På forhånd tak
Jørgen
Avatar billede bramming Nybegynder
23. november 2007 - 21:59 #1
Når du har en cd som du brænder med lyd mener jeg ikke helt den snak om landekode gælder.

Men når du brænder i nero er der en funktion hvor du tilføjer alle dine lydfiler kaldet "Normalize all audio tracks", tag den opg brænd cd'en ud endnu engang og prøv så.
Avatar billede trav4u2 Novice
23. november 2007 - 22:48 #2
Som bramming er inde på, er der ikke noget med landekoder på audio cd’er.

Det der helt typisk går galt ved brænding af audio cd’er, er at de bliver brændt for hurtigt; så prøv at sætte hastigheden så lavt som muligt.

”Normalize all audio tracks” drejer sig, så vidt jeg véd, om at justere volumen for numrene.
Avatar billede Jensen DK Novice
24. november 2007 - 08:01 #3
Har du set om din cd afspiller understøtter det format som er brændt på skiven?
ellers må du konvertere lyden til det som understøttes på afspilleren og så brænde en kopi der ens med den konverterede fil.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
24. november 2007 - 09:38 #4
SONY afspillere så vel som dem fra PHILLIPS overholder en standart der er for CD'er. Derfor kan de have problemer med at afspille hjemmebrændte CD'er samt CD'er med kopi beskyttelse (det er ikke alle SONY afspiller der kan spille alle CD'er fra SONY music).

Prøv et andet mærke CD'er der har en anden farve på bagsiden.
Avatar billede jorgennm Nybegynder
25. november 2007 - 14:47 #5
Der er ikke tale om en kopi-CD, men en hjemmebrændt indeholdende noget musik fra et par gamle LP'er. Det kan der ikke være noget uæovligt, som skal kopibeskyttes.

Jeg bruger FUJI emner.

På et tidspunkt har jeg fået kopi-CD'er som godt kan spilles på min Sony, jeg kan blot ikke huske, hvem der har lavet dem og på hvilket program.

Jeg mener at have læst, at Nero skulle kunne brænde en CD,. der kan spilles på de hysteriske maskiner fra Sony og Philips.

mvh

Jorgen
Avatar billede Jensen DK Novice
25. november 2007 - 15:06 #6
Kan du prøve at brænde din skive med Windows medie player 11 det har jeg gjort med stort held flere gange jeg har en Sony CDP 950.
Avatar billede jorgennm Nybegynder
25. november 2007 - 16:44 #7
Filen, jeg prøver at brænde er i WAV format, kan det betyde noget, og er der et mere universelt format?
mvh
Jørgen
Avatar billede jorgennm Nybegynder
25. november 2007 - 16:46 #8
Jeg glemte helt at skrive, at versionen brændt fra Media Player 11.0 ikke virkede. Maskinen meldte No CD

mvh

Jørgen
Avatar billede james_t_dk Juniormester
26. november 2007 - 19:11 #9
jørgenm: det er ikke kun kopi cd'er.

Vend et af dine medier om, hvilken farve er det?
Vend så en CD om som du ved kan afspilles, hvilken farve er den?

Det er farven på skiven og farven på laseren (kik ikke efter hvilken farve din laser er) der er afgørende for om det vil virke.
Avatar billede jorgennm Nybegynder
29. november 2007 - 16:46 #10
Hej
De nye CD emner, som jeg bruger er Fujifilm CD-R, 700 MB, up to 48x multispeed. De virker ikke.

MEN den gamle cd der er en kopiering af en musik CD (men jeg kender ikke kopieringsomstændighederne). Selve CD'en er Fujifilm CD-R, 650 MB og har en grøn-blå farve på brændingssiden.

Det kan da vel ikke være farven, der er hemmeligheden??

mvh

Jørgen
Avatar billede Jensen DK Novice
28. november 2008 - 14:51 #11
Du kan læse her hvordan man giver point / lukker sine spørgsmål.

http://expfaq.dk/behandling_af_svar#behandling_af_svar
Avatar billede james_t_dk Juniormester
29. november 2008 - 11:22 #12
Hej JorgenNM se lige mine indlæg af: Kommentar: james_t_dk
26/11-2007 19:11:43 og Kommentar: james_t_dk

Farven kan sagtens have en betydning!