Avatar billede canedo Nybegynder
24. maj 2007 - 21:46 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Informationer på whois.domaintools.com?

Jeg har netop slået mit domæne op på whois.domaintools.com, og ser til min overraskelse både min adresse og mit telefonnummer. Min adresse kan jeg godt forstå der står der - da den vel hentes fra dk-hostmaster.dk. Men mit telefonnummer er hemmeligt, derfor forstår jeg ikke hvordan det kan havne der.

Er her nogle kreative idéer til hvordan det kan havne der, når det er hemmeligt? Hvordan henter sitet sine informationer? Kan informationerne være lækket af webhotellet?

Det vigtigste: hvordan kan jeg få telefonnummeret fjernet fra siden?

/Camilla
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
24. maj 2007 - 21:55 #1
DK-hostmaster har ikke noget med .com domæner at gøre. Du har selv oplyst det da du fik webhotel host web10.dk (?) - de kan sikkert fjerne det igen.
Avatar billede canedo Nybegynder
24. maj 2007 - 22:00 #2
Okay, - jeg synes ikke at jeg blev spurgt om det var okay at informationerne blev videregivet til hele verden. Men det stod vel nok med småt... Jeg vil kontakte dem og høre hvad de kan gøre.
Avatar billede canedo Nybegynder
24. maj 2007 - 22:04 #3
Og forresten... ja, det ligger hos web10.dk, skarpt.

/camilla
Avatar billede leif Seniormester
25. maj 2007 - 08:35 #4
Det står i de betingelser du har accepteret da du købte/aktiverede domænet !

Du skal sørge for at du har Hemmeligt nummer ved din Teleudbyder, så kan du der efter kontakte DK-Hostmaster og bede dem fjerne telefonnummret
Avatar billede leif Seniormester
25. maj 2007 - 08:35 #5
Hvis det altså er et .DK domæne !

Er det et .COM er det vist nok din Registraror som skal gøre det
Avatar billede canedo Nybegynder
25. maj 2007 - 08:59 #6
Jeg har hemmeligt nummer hos min teleudbyder. Jeg kontakter web10.dk, for at høre om de kan fjerne telefonnummeret.

Tak for info, læg et svar folks :-)
Avatar billede canedo Nybegynder
29. maj 2007 - 09:53 #7
hm... jeg har fået at vide fra web10 at man "Man kan desværre ikke være anonym på et .com domæne ".

Så må jeg jo lade info være på whois.

Læg et svar folks, jeg er blevet klogere :-)

/Camilla
Avatar billede canedo Nybegynder
29. maj 2007 - 10:12 #8
Har fået denne adresse til ændring: http://jth.net/domchange. Ved dog ikke om det virker, men det finder jeg ud af.

/Camilla
Avatar billede leif Seniormester
29. maj 2007 - 10:15 #9
Nu kunne jeg jo få mange sjove idéer ! :-)

Opgiv et fake til Whois eller få en anden til at stå som registrant !
Avatar billede canedo Nybegynder
29. maj 2007 - 10:22 #10
Ja, jeg tvivler også på om ændring på jth.net får betydning globalt, men det får vi at se.
Avatar billede canedo Nybegynder
29. maj 2007 - 10:23 #11
Jeg verificeres i øvrigt på e-mail-adressen, således jeg skal godkende ændringerne af den vej inden de træder i kraft.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. maj 2007 - 10:38 #12
Det er vel heller ikke et spørgsmål om at være anonym, men blot ikke få listet dit telefonnummer. Ændringer på anførte side vil slå igennem globalt.
Avatar billede canedo Nybegynder
29. maj 2007 - 10:42 #13
Godt, det glæder jeg mig til at se :-) Nu er det første gang jeg har et .com-domæne, så jeg var ikke klar over den store administrative forskel mellem .com og .dk, men den kender jeg så lidt bedre nu.

/Camilla
Avatar billede canedo Nybegynder
29. maj 2007 - 17:43 #14
Læg nogle svar leif og erikjacobsen :-)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
29. maj 2007 - 18:00 #15
Jeg samler slet ikke på point, tak.
Avatar billede leif Seniormester
29. maj 2007 - 21:52 #16
Springer over
Avatar billede canedo Nybegynder
29. maj 2007 - 22:25 #17
Så må jeg trække points tilbage :-) Tak for hjælpen.