Avatar billede zambo Nybegynder
03. oktober 2005 - 21:42 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Er der nogen der prøver at komme på min computer??

Min firewall har i flere flere mange gange i timen givet mig nedenstående besked. Det er møjirriterende.
er det nogen fra fællesnetværket (Andelsforening med 23 brugere) der forsøger at komme ind på min computer, og er der nogen mulighed for at finde ud af hvem det er.

Source IP Address 192.168.2.56 The IP address of the computer that sent the packet which caused the alert.

Source Port 49220 The port used by the source computer when sending the packet.

Destination Port 139 The port on the destination computer used to receive the packet.

TCP Flags SYN  Flag indicating the start of an Internet or network connection.

Venlig hilse
ZAMBO
Avatar billede majsmarken Nybegynder
03. oktober 2005 - 22:07 #1
GENERELT: Du skal ikke forvente at få noget FEEDBACK her når du heller ikke selv giver FEEDBACK i dine tidl. spørgsmål:
http://www.eksperten.dk/list.phtml?spm_creator=zambo&status_1=on&status_2=on&status_3=on&status_4=on

En del eksperter her på Eksperten.dk undertrykker (besvarer/kommenter ikke) personer med for mange hænger spørgsmål - som her...

Vejledning -> http://expfaq.1go.dk/
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
03. oktober 2005 - 22:24 #2
Hvis nogen prøver at komme ind hos dig, er det meget tvivlsomt om du kan finde ud af hvem det er. Det er nok heller ikke problemet. Det er nok nærmere en masse trafik fra de andre maskiner på netværket, der "støjer" hos dig. Nu kan jeg ikke lige huske om man kan deaktivere fil og printer deling i Zonealarm, men prøv om du kan finde noget om det.
Avatar billede langbein Nybegynder
04. oktober 2005 - 00:09 #3
Enig med forevernewbie. Dette er normal lan trafikk på et Windows nettverk. Tyder på at det er flere PC er på det samme lan.
Avatar billede zambo Nybegynder
10. oktober 2005 - 11:17 #4
Det viste sig at være en mac.
det er vel baggrundsstøj.
så 30 point til forevernewbie.
Hvordan gør jeg det???
Avatar billede langbein Nybegynder
10. oktober 2005 - 13:56 #5
Hvis det var en Mac så var det vel sansynlig vis en Mac som var satt opp til å kunne kjøre på nettverk sammen med Windows ?! (Så port 139 requesten var moske noe i retning av et spørsmål .. "Finnes det noen Windows maskiner her som vil snakke med meg ?"

For at forevernewbie skal få points, så må han legge et svar.
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
10. oktober 2005 - 13:56 #6
Jamen jeg lægger bare et svar. Hvis du så markerer mit navn, og klikker "accepter", så skulle det virke.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
28. oktober 2005 - 10:31 #7
Avatar billede zambo Nybegynder
31. oktober 2005 - 18:38 #8
Det viste sig at  være macér
Avatar billede forevernewbie Nybegynder
01. november 2005 - 14:29 #9
Tak for point :)