Avatar billede m_nielsen Nybegynder
14. september 2005 - 16:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

En form for popup tekst til menupunkter

Hej

Jeg har en vandret menu, som er lavet med links. Kan man lave en form for "taleboble", som kommer op, når man holder musen hen over linket?
Jeg vil gerne bruge det til at forklare, hvad der er inde på siden, som "skjuler" sig bag linket.
Det skal ikke være en dropdown menu.
Har prøvet at søge på 'mouseover text', men kan ikke rigtig finde det rette.
Er sikker på, at der findes et simpelt javascript, der kan bruges.
Avatar billede roenving Novice
14. september 2005 - 23:43 #1
Det simpleste du kan gøre, er at sætte en title-attribut på dine links, f.eks.

<a href="http://www.eksperten.dk" title="Et forum, hvor du kan få svar på dine mærkeligste spørgsmål&#10;-- specielt om IT og internet-ting">Eksperten</a>

-- ellers skal du over i ret avancerede ting, f.eks. kan overLIB anbefales: http://www.bosrup.com/web/overlib/ !-)
Avatar billede m_nielsen Nybegynder
15. september 2005 - 10:01 #2
Det var netop sådan en lille popup-ting, jeg søgte. Mange tak skal du have.
Avatar billede m_nielsen Nybegynder
15. september 2005 - 10:04 #3
Hvordan er det lige, at jeg giver point? :)
Avatar billede roenving Novice
15. september 2005 - 11:39 #4
Ved at markere mit navn og trykke på acceptér, når jeg nu har lagt andet end en kommentar !-)

-- velbekomme '-)
Avatar billede m_nielsen Nybegynder
04. oktober 2005 - 13:30 #5
Mon det er gjort nu? :)
Avatar billede roenving Novice
08. oktober 2005 - 23:43 #6
Jepz, og tak for point ;~}