Avatar billede supersigne Nybegynder
07. august 2005 - 21:18 Der er 34 kommentarer

Systemgendannelse ej mulig

Hej...
Jeg bruger Windows ME, og efter et forsøg på at installere et pc-spil, som blev stoppet midt under installeringen, har mit cdrom-drev ikke virket. Så tænkte jeg at jeg ville systemgendanne, og har været tilbage til et tidspunkt midt i maj, men dette kan slet ikke lade sig gøre........Det er som om at INGEN datoer for systemgendannelses-punkter virker!
hvorfor ikke? Hvad er der galt? Kan jeg gøre noget ved det???
Mvh Signe
Avatar billede boxer Nybegynder
07. august 2005 - 21:22 #1
Har du prøvet at fjerne di cd-rom drev i enhedshåndtering og genstarte?
Avatar billede boxer Nybegynder
07. august 2005 - 21:23 #2
Eller noget fra punkt 49
http://www.hcma.dk/tips41to50.htm#no49
Avatar billede supersigne Nybegynder
07. august 2005 - 21:40 #3
Jeg har prøvet det med enhedshåndtering, men det hjalp ingenting....Hvad er punkt 49?
Det er som om der er sket et eller andet med hele mit system efter den der installering...alt går langsommere...især min internetforbindelse...nu har jeg måttet genstarte fire gange bare for at nå hertil......har jeg virus??.....mon.eller.....og hvorfor kan jeg ikke systemgendanne?
Avatar billede supersigne Nybegynder
07. august 2005 - 21:43 #4
...Har prøvet punkt 49, kan jeg nu se efter at have tjekket linket, men jeg har slet ikke dette nummer {4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}i min HKEY.....suk......what to do?
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2005 - 21:44 #5
Jeg ved ikke rigtigt hvad du mener med systemgendannelse, jeg mener at huske at det virker som i Win98 er det tilfældet gør således
Start computeren -> tast F8 -> kun kommandoprompt -> skriv -> scanreg /restore -> klik enter -> vælg ældste tilgængelige dato -> følg vejledningen på skærmen
Avatar billede c-holst Novice
07. august 2005 - 21:47 #6
Du kan jo sagtens have vira eller andet smuds på din maskine. tag et tjek med denne her. Lad den scanne for så meget du kan , ved at vinge af.
http://spywareinfo.dk/download/mwav.exe
finder den noget, kan du komme tilbage med lidt respons
Avatar billede supersigne Nybegynder
07. august 2005 - 21:48 #7
Jeg har et punkt under "tilbehør" i menuen programmer, sammen med "scandisk" og "diskdefragmentering", som hedder systemgendannelse, der kan jeg så gå ind og vælge en dato...som er skrevet med fed skrift, hvor systemet har oprettet et såkaldt systemgendannelsestidspunkt....men ingen af dem virker! Har også prøvet at være inde i setup'en, lige før den åbner helt, altså pc'en, ikk?, og der kunne jeg ikke komme ud igen, så jeg måtte genstarte manuelt, hvis du forstår...sååå.....hmmmm
Avatar billede boxer Nybegynder
07. august 2005 - 21:49 #8
Hovsa - det jeg linker til forudsætter XP. Sorry
Avatar billede supersigne Nybegynder
07. august 2005 - 21:50 #9
jeg har spywareblaster, ad-aware og avast virusscanner..... sidstnævnte opdatere løbende, de andre opdaterer jeg flere gange om ugen...
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2005 - 21:57 #10
Har du prøvet det jeg foreslog 07/08-2005 21:44:34????????
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2005 - 21:58 #11
Glem det, jeg ser nu dit problem ligger flere måneder tilbage
Avatar billede supersigne Nybegynder
07. august 2005 - 22:00 #12
Nej, det må jeg indrømme jeg ikke har, har lige kørt et virustjek med det program fra Kaspersky....spywareinfo.......og den fandt tre fejl.og noget der lignede virus, men som den kategoriserede som "not-a-virus".no action taken......har loggen, hvis nogen kan tyde den?
Avatar billede supersigne Nybegynder
07. august 2005 - 22:01 #13
hvordan mener du med flere måneder tilbage?...det begyndte i sidste uge.....så vidt jeg ved
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2005 - 22:04 #14
OK. så misforstod jeg dette "og har været tilbage til et tidspunkt midt i maj, men dette kan slet ikke lade sig gøre" og så spørger jeg nok en gang. Har du prøvet det jeg foreslog 07/08-2005 21:44:34????????
Avatar billede supersigne Nybegynder
07. august 2005 - 22:07 #15
Nej...ikke endnu......men gør det når virusscanneren er færdig....er I hos mig lidt endnu : )...tak
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2005 - 22:07 #16
Jeg ser nu du har svaret 07/08-2005 22:00:18. Gider du lige forklare mig hvorfor du ikke prøver en så enkel operation, det tager under 2 minutter
Avatar billede supersigne Nybegynder
07. august 2005 - 22:08 #17
hvorfor ældste dato....hvad så med alt det der er sket siden jeg købte pc'en?
Avatar billede supersigne Nybegynder
07. august 2005 - 22:09 #18
jeg er knap så glad for alt det med kommandoer...ved jo ikke hvad jeg har med at gøre.....sry..
Avatar billede supersigne Nybegynder
07. august 2005 - 22:27 #19
Nu har jeg prøvet det med f8......og dette er flg. menupunkter der kommer frem:
1. normal tilstand
2. med logfil (\bootlog.txt)
3. fejlsikret tilstand
4. trinvis bekræftelse

...hvilken skal jeg vælge?
Avatar billede Slettet bruger
07. august 2005 - 22:51 #20
fejlsikret tilstand  -> kun kommandoprompt -> skriv -> scanreg /restore -> klik enter -> vælg ældste tilgængelige dato -> følg vejledningen på skærmen
Avatar billede supersigne Nybegynder
07. august 2005 - 23:13 #21
Det hjalp ingenting....."ingen fejl i registreringsdatabasen" fik jeg at vide
Avatar billede supersigne Nybegynder
07. august 2005 - 23:22 #22
Nu vil jeg se dyner, der venter en mandag ;-).....men kigger forbi i morgen.......sov godt til alle
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2005 - 09:09 #23
Klik på http://home.worldonline.dk/helgec/cd.zip , download og unzip filen -> overfør filerne til en diskette -> start computeren -> tast F8 -> fejlsikret tilstand  -> kun kommandoprompt -> sæt disketten i drevet -> skriv a: -> klik enter -> skriv -> install -> klik enter -> klik enter til alle spøgsmål du får under installationen -> fjern disketten -> genstart
Avatar billede supersigne Nybegynder
08. august 2005 - 16:46 #24
Dos'en fortæller mig at jeg mangler en fil ved navn: MSCDEX.EXE......???
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2005 - 17:22 #25
Hent filen på http://www.helgec.dk/ms.zip unzip og placer den i c:\windows\COMMAND
Avatar billede supersigne Nybegynder
08. august 2005 - 17:40 #26
ok...det er så gjort, og det så ud til at lykkedes.....men mit cdrom-drev virker stadig ikke...........
Avatar billede Slettet bruger
08. august 2005 - 18:14 #27
Hvis det er lykkedes som du mener og du genstarter bør du under boot se en meddelse på den sorte skærm om at dit cd-drev bliver indlæst hvis du kan se det og dit cd-drev ikke virker så ville jeg nok købe et nyt
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2005 - 08:48 #28
Noget nyt her?????????????
Avatar billede supersigne Nybegynder
10. august 2005 - 18:22 #29
Egentlig ikke, men det der jo kan undre mig er, at fordi en installation bliver stoppet midt i, så holder cd-romdrevet op med at virke...hvordan det? Og hvorfor kan jeg ikke systemgendanne?
Avatar billede Slettet bruger
10. august 2005 - 22:01 #30
Nu kender jeg ikke ME men det siges jo at den ligner Win98, gider du lige finde ud af om den indeholder en "autoexec.bat" og en "config.sys" hvis det er tilfældet gider du så lige paste inholdet her på tråden
Avatar billede supersigne Nybegynder
15. august 2005 - 17:14 #31
Jeg har tre af hver af de filer du efterlyser. Og jeg kan ikke åbne .sys-filerne.
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2005 - 20:01 #32
Som jeg tidligere skrev kender jeg ikke ME, men påstanden "Og jeg kan ikke åbne .sys-filerne." har jeg lidt svært ved at kapere. Prøv at klikke Start -> kør -> skriv -> sysedit.exe -> klik enter
Avatar billede supersigne Nybegynder
15. august 2005 - 21:07 #33
har jeg nu prøvet.....virker ikke!
Avatar billede Slettet bruger
15. august 2005 - 21:16 #34