Avatar billede soli Nybegynder
16. august 2004 - 15:48 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Tvinge proxy på IE igennem DHCP

Hejsa

Jeg har sat en proxy server op på et netværk med 125 brugere og har nu brug for at konfiguere dem alle til at bruge den igennem IE.

Men jeg gidder altså ikke gå rundt til dem alle for at konfigurere den i IE.

Har hørt man kan gøre det igennem DHCP serveren, men i såfald, hvordan =?

Hvis ikke, hvordan kan jeg så gøre ?
Avatar billede morten_leth Nybegynder
16. august 2004 - 15:51 #1
hmmm.. jeg ved hvordan man gør i redhat... det hedder transparent proxy, kunne måske være noget i det??? noget du kunne bruge hvis du søgte på det... ellers kan man vel måske lave noget med noget firewall... forwarde alle pakker fra port 80 til 8080 eller 8181 eller hvor din proxy nu kører på... bare lidt fornyet muligheder... ;)
Avatar billede soli Nybegynder
16. august 2004 - 15:53 #2
Det var for at undgå at skulle lave alle disse fiksfakserier.

Grunden til vi skal bruge den, er at vi skal virus scanne alt internet trafffik der foregår igennem IE og det gør vi med denne proxy.

Så derfor søger jeg en let måde at opsætte proxy på 125 XP klienter.
Avatar billede serverservice Praktikant
16. august 2004 - 17:24 #3
Har kigget lidt på det - ville egentlig gerne have haft muligheden i group policy - fandt det heller ikke i dhcp.
Men her er nogle ændringer tio et regfix.
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings\Connections\DefaultConnectionSettings

Proxy enable = 1
proxy hrrp 1.1= 0
Proxy server = ipadr:portnr

Så påfører du den med en REGEDIT i logonscriptet. tag evt hele keyen og eksportere...håber det virker
Avatar billede arnholst Nybegynder
16. august 2004 - 18:32 #4
Du har muligheden i en group policy. Kig under:

User configuration\Windows Settings\Internet Explorer Maintenance\Connection\Proxy Settings

Lav en ny GPO på den OU, hvor i har brugerne i, husk aldrig at bruge Default Domain Policy, hvis den crasher, så får du en større ballade.
Avatar billede screem_brille Novice
16. august 2004 - 23:46 #5
En anden god grund til at holde de forskellige policys adskilt er overblik.
Avatar billede soli Nybegynder
19. august 2004 - 12:12 #6
Jeg brugte en GPO.
Avatar billede soli Nybegynder
19. august 2004 - 12:13 #7
Takker for hjælpen