Avatar billede lklingenberg Nybegynder
22. januar 2004 - 08:51 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

E-mail filter hos klienten

Hi E,

Et lille <suk> ifm. den nye version af E.

Når der sendes e-mail rundt, var det i den gamle version meget nemt at filtre e-mails efter om det var en kommentar, et svar, et afvist svar, et accepteret svar eller blot et nyt spm i en af de kategorier, man abonnerer på. Dette kunne man gøre, da der var nogle bestemte sætninger, man kunne lade sit e-mail-program søge efter i body - fx 'har kommenteret spørgsmålet' eller 'har afvist dit svar på spørgsmålet'.

Den meget præcise filtrering er ikke mulig nu, da der fx kun står 'kommentar' i en e-mail. Da der kun er et ord at filtrere på, bliver filtreringen følgelig meget upræcist, da alle indlæg med ordet 'kommentar' som en del af teksten havner det forkerte sted. Kunne man ikke i e-mails indføre en bestemt kode, som klart adskilte de forskellige e-mail-typer fra hinanden?

/lklingenberg
Avatar billede admin Novice
22. januar 2004 - 08:58 #1
jo, forslag modtages gerne.
Avatar billede snowball Novice
22. januar 2004 - 09:12 #2
Du kan da stadig gøre det med de nuværende mails da alle mails (på nær mails om nye spørgsmål) har et "Handling" felt som enten indeholder "besvaret", "afvist" eller "accepteret" (noget i den stil).

Det eneste admin mangler er at "Handling" feltet også kommer på mails om nye spørgsmål - så er alt som det plejer at være :)
Avatar billede lklingenberg Nybegynder
22. januar 2004 - 10:24 #3
-> snowball:
Problemet er at ord som 'kommentar' og 'svar' ikke er specifikt nok til at gøres til genstand for filtrering. Jeg har nu oplevet et par gange, at e-mails er havnet det forkerte sted, fordi ordet 'kommentar' er indgået i spørgsmålet i et nyt indlæg. Med sætningen 'har kommenteret spørgsmålet' er det næste 100% sikkert, at kun kommenterede spørgsmåls-emails havner der rette sted.
Avatar billede snowball Novice
22. januar 2004 - 10:38 #4
lklingenberg: Er godt klar over metoden ikke er 100% sikker, men den vil virke langt de fleste gange. Ud af de mange tusinde mails jeg i tidens løb har modtaget fra Eksperten, er det kun en lille brøkdel af dem der er havnet i den forkerte folder :)
Avatar billede lklingenberg Nybegynder
22. januar 2004 - 10:46 #5
-> snowball:
Ja, du har nok ret. Det er formentlig kun nogle få stykker der ryger i den gale folder. Alligevel synes jeg det kunne være fedt med en mere specifik type angivelse ;-)
Lukker og slukker.
Avatar billede snowball Novice
22. januar 2004 - 10:51 #6
lklingenberg: Selvfølgelig ville det være mere optimalt hvis hver type mail havde et unikt punkt man kan genkende dem på. Ved bare ikke lige helt hvordan man bedst kan implementere det uden at det er forvirrende og grimt.

admin: Overvejer du lige at sætte "Handling" på mails om nye spørgsmål? :)
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2004 - 11:34 #7
Eventuelt kan der laves en custom-header specielt beregnet til sortering. Den kunne se således ud:

X-Eksperten: Kommentar
X-Eksperten: Svar
X-Eksperten: Accepteret
X-Eksperten: Afvist
X-Eksperten: Oprettet spm
X-Eksperten: Oprettet art
Avatar billede Slettet bruger
22. januar 2004 - 11:41 #8
Den store fordel ved mit forslag er, at det giver en løsning, som en bruger ikke ville kunne snyde ved et uheld, bare ved at putte indholdet fra en mail i et indlæg.

Jeg får hele teksten med i min mail, så hvis jeg havde brugt samme filter som lklingenberg, ville det måske være blevet snydt af startindlægget i dette spørgsmål, da det jo netop indeholder den søgetekst.