Avatar billede Slettet bruger
12. januar 2004 - 17:05 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

HTML mails

Får vi ikke mulighed for at selv vælge om vi vil modtage mails i HTML eller ren tekst?
Avatar billede bearhugx Nybegynder
12. januar 2004 - 17:37 #1
Yeps... vil også gerne være med på den ... Jeg ser hverken grund til at skulle se på det eksperten-logo, eller en fancy opsætning, når det samtidig betyder at jeg ikke længere kan bruge det i min web-baserede e-mail (se mine kommentarer i http://exp.dk/spm/450484 for dette)
Avatar billede admin Novice
12. januar 2004 - 18:07 #2
Mails sendes som både ren tekst og html. Hvis du f.eks. bruger squirrel webmail, vil du se mails som ren tekst.
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
12. januar 2004 - 18:12 #3
admin -> Det lader til, at nogen har problemer med mails der sendes "kombi" - hvad er resource-"prisen" for at lade brugere vælge _kun_ at modtage plaintext-mails?
Avatar billede snowball Novice
12. januar 2004 - 19:01 #4
Admin: Synes tidligere du har nævnt noget med at du ville lave det sådan så vi i vores profil kunne vælge om vi ville modtage mails som plain text eller HTML. Kan heller ikke helt forstå hvorfor du sender den som begge dele. Det virker umiddelbart som ressourcespild ;)
Avatar billede ALS Praktikant
13. januar 2004 - 00:04 #5
Gidder ikke modtage mails med attachment.
Det tåbelige logo optræder som attachement i Outlook Express.
Avatar billede Slettet bruger
13. januar 2004 - 15:48 #6
Jeg bruger outlook Express og den er altså ikke så flexibel, så jeg synes det kunne være dejlig hvis vi, som snowball er inde på, kunne få lov selv at vælge det i vores profil.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. januar 2004 - 00:39 #7
Jeg har ikke modtaget mails endnu overhovedet, men jeg vil langt foretrække
små text-mails. Tænk på at der er brugere der betaler for båndbredde, og dermed
får en ekstraregning pga et dumt logo (jeg har som sagt ikke set det endnu, men
det kommer vel).
Avatar billede Slettet bruger
14. januar 2004 - 01:30 #8
Jeg er også ganske irriteret over de html-mails.

Især fordi mit mailprogram har den sjove ide at vælge at vise en simplificeret udgave af HTMLen i stedet for plaintextudgaven.
Avatar billede reklamefridk Nybegynder
14. januar 2004 - 11:46 #9
Et foslag til jer der er iriterede over det vedhæft;
brug en mail notifyer som f.eks. http://www.jetaudio.com/download/jetmmonitor.html

Men helt enig er jeg, det burde kunne fravælges i profilen og kan ikke være det store problem at lave. Men som det typisk ses i denne slags spørgsmål vil admin ikke svare på spørgsmålet, blot konsttere at sådan er det nu engang.
Avatar billede skovenborg Nybegynder
18. januar 2004 - 00:51 #10
en anden hage ved de html-mails er også størrelsen. Et typisk spørgsmål fylder i min mailbox 7kb mod før 1kb - og med en hel bunke af dem som ligger og flyder så bliver det efterhånden en ganske net sum.

Samtidig kan jeg ikke engang se det skide logo (sikkert ikke ekspertens skyld) - så det er lige lovligt træls at skulle have det liggende og fylde i min hastigt inskrænkende mailbox.
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2004 - 08:52 #11
Jeg vil også gerne stemme på HTML-mails som "det svageste led" og vælger snart at boykotte E.

Og nej, jeg kan ikke skifte mailprogram, da jeg ikke er den eneste der skal bruge den her PC :)
Avatar billede snowball Novice
20. januar 2004 - 12:44 #12
Ser ud til at admin alligevel har ændre lidt på de mails vi modtager. Nu er logoet da i hvert fald væk, og formateringen er ændret en smule ;)
Avatar billede Slettet bruger
20. januar 2004 - 21:15 #13
Jeg vil stadig gerne selv have muligheden for at vælge, men kan dog godt leve med dem som de ser ud nu efter logoet er væk og skriftstørrelsen er gjort mindre så man kan se mere af teksten så jeg lukker hermed spørgsmålet. Tak til jer der gav jeres besyv med :-)