Avatar billede Freddylicious4u Praktikant
23. marts 2020 - 13:38 Der er 2 kommentarer

Hjælp! Min pc/Windows fryser efter at jeg afslutter et spil

Når jeg spiller fungerer alting perfekt. Men efter jeg går ud, så går der 5-10 sek og så fryser pc’en og jeg kan hverken åbne programmer eller interagere med musen og ”CTRL-ALT-Delete” virker ikke. Jeg kan kun slukke for min pc og starte den igen. Det har været et problem lige fra dag 1, siden at jeg byggede min pc og den blev bygget med helt nye komponenter. Den fryser dog ikke når jeg spiller gamle spil som ”Baldurs Gate - Enhanced Edition" (Fra 2012) eller "Magic Duels" (2015). Den fryser med nye spil som "Counter Strike Global Offensive", "Battlefield V" (2018) og Tomb Raitor (2018). Jeg håber i kan hjælpe mig!

Jeg har prøvet følgende:
-    Installeret de nyeste drivere ved hjælp af ”AMD Driver Auto-Detect Toll”.
-    Kørt de nye spil i ”Windowed mode” I stedet for ”Fill-Screen”.
-    Jeg har afspillet spillene i både 60HZ og 75HZ.
-    Temperaturen er normale ved Graffikkort og processor.

Kan det være et Windows 10 full-screen problem? Eller er det fordi at jeg bruger en widescreen skærm, som har svært ved at tilpasse sig skrivebordet efter at det har behandlet firstperson-shooter?

Mit system er følgende setup:
Monitor (Widescreen): LG 29WK600 (60-75 HZ)
Jeg har “Windows 10 pro” installeret på mit ssd drev
Motherboard: Asus Tuf Gaming x570-plus wifi
GPU: AMD Radeon rx 5700 powercolor red dragon 8gb
CPU: AMD Ryzen 7 3800x
Water cooling fan: NZXT Kraken X62
CASE: NZXT H500
Ram: 2 x 16GB G.Skill Trident Z 3600 DDR4
Storage: 1TB m.2 SSD
Power: Seasonic Focus plus 850 Gold
Avatar billede 220661 Ekspert
23. marts 2020 - 15:01 #1
Når du kører de spil som der fryser når du lukker ned, kører de generelt en større opløsning end de gamle spil?
Tænker måske det er her det kikser. Kan du med windows taste+P og piletaster,lukke ned for din spilskærm og sende billedet over på din normale skærm inden du lukker spillet ned, og derved undgå frys?
Avatar billede milter Ekspert
23. marts 2020 - 17:35 #2
Jeg er ikke gamer, så bær over med mig, hvis jeg tager fejl. Jeg mener dog at vide, at nogle oplysninger gemmes fra spillet i RAM, når du afslutter spillet. De ligger så der, indtil computeren slukkes.
Min pointe er: Kan det være et RAM-problem? Prøv at fjerne den ene af RAM-blokkene og test. Kig i brugsanvisningen til dit bundkort for at se, hvilket slot du skal bruge med kun én blok installeret. Hvis problemet stadig er der efter testen, så prøv med den blok, du fjernede, i samme slot.