Avatar billede Strawberry Seniormester
15. december 2019 - 10:49 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Ved en fejl har jeg ved USB Security valgt disable i BIOS

Nu kan jeg ikke bruge min computer...

Jeg havde problemer med at starte op fra USB-stick, nok kun det ene jeg prøvede med... Så ændrede med i BIOS for at det skulle komme til at virke

Jeg vidste ikke at det var porten der blev disabled, nu kan jeg hverken bruge tastatur eller mus tilsluttet USB

Jeg troede det var det omvendte der blev ment. At der så ikke var sikkerhed på USB portene hvis man disablede security

Kan man bruge PS/2 jeg har ikke lige noget med en sådan port lige nu, så hvis det er muligt kan jeg låne et?

Er der andre muligheder for at komme ind i BIOS og ændre indstillingen tilbage?
Avatar billede Poko1 Ekspert
15. december 2019 - 11:04 #1
Nu skriver du jo ikke hvilket bundkort det drejer sig om På de fleste er der i Nærheden af BIOS Batteriet der leverer strøm til BIOS Fjern det i nogle minutter Sæt den på igen og se om det hjælper? Ellers må du fjerne batteriet og genindsætte det Du skal så gensætte Dato og klokkeslæt derefter så sæt BIOS Til Default.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
15. december 2019 - 11:09 #2
Det lyder som noget af en knibe - som man ikke skulle kunne komme i.

USB mus-keyboard burde fungere under POST, selv om porten er disablet i BIOS. Ellers er det da en grum BIOS producent vi har med at gøre :-)

Hvis ikke PC' en har indbygget PS/2 stik, er det heller ikke noget du får fat på - jeg har ikke hørt om indstikskort med PS/2 stik på - kun USB-PS/2 converter, og hvis USB ikke virker, så...

Hvis USB-keyboard slet ikke virker, tror jeg din eneste mulighed er, at finde ud af hvordan du kan resette din BIOS. Her skal du kende producent og model på bundkort - så kan det googles. I gamle dage sad der nogle kontaktflader der kunne forbindes på den rette måde - men du skal selvfølgelig have 100% styr på at de er de rette forbindelser du "kortslutter".
Avatar billede Strawberry Seniormester
15. december 2019 - 11:22 #3
Computeren er en HP 8200 SFF - Small Form Factor

Der er indbygget PS/2 stik på bundkortet... Så det er også værd at låne et, og prøve om det virker
Avatar billede Poko1 Ekspert
15. december 2019 - 11:32 #4
I Din model er der både en jumper til BIOS reset og til Password Reset
https://ibb.co/FWHFfsk
Avatar billede Strawberry Seniormester
15. december 2019 - 11:32 #5
Tak det virkede at tage batteriet ud, fjerne strøm osv. Tiden skulle indstilles igen. Jeg er bare rigtig glad for at jeg kan bruge min computer igen...