Artikel top billede

Ny topchef til De Gule Sider: Sådan bliver vi bedre

De Gules Sider skifter topchefen ud. Se her, hvad den nye chef vil gøre for at rette op på selskabets omdømme.

De Gule Sider skal behandle sine kunder bedre.

Det siger virksomhedens nye direktør, den 52-årige Henrik Dyring, der kommer fra en stilling som direktør hos konkurrenten Eniro.

Han overtager stillingen fra svenske Henrik Sonnorp, der ifølge De Gule Sider har valgt at fratræde sin stilling for at vende hjem til familien i hjemlandet.

Chefskiftet kommer efter, at De Gule Sider har været igennem flere år med omsætnings-tilbagegang.

Der skal helt nye boller på suppen, hvis den tendens skal vendes, mener Henrik Dyring.

Vigende salg

"Vores kundeservice har ikke været god nok. Vi har haft mange utilfredse kunder, der ikke har ønsket at handle med De Gule Sider, og det har skaffet os et vigende salg," siger Henrik Dyring.

De Gule Sider kom i 2009 i Forbrugerombudsmandens søgelys, fordi virksomheden ifølge tv-programmet Kontant opkrævede betaling for produkter, som kunderne ikke havde bestilt.

Henrik Dyring forklarer, at han nu vil sørge for, at kundens behov kommer i fokus. Både i kundeservicen og produktudviklingen.

"Vi skal lytte mere til kunderne og være i dialog med dem. Når vi designer produkter, skal vi også være opmærksomme på, at vi ikke designer produkterne ud fra, hvad vi selv synes er rigtigt, men ud fra kundens behov," siger Henrik Dyring.

Street-view tæller ikke

De Gule Sider ligger i skarp konkurrence med både Krak og Google Maps. Det kan du læse mere om her.

Fælles for alle virksomhederne er, at de har en "streetview-funktion". En service, hvor De Gule Sider ifølge Henrik Dyring dog ikke kan tilbyde helt så god dækning som konkurrenterne.

Men det er ikke et væsentligt konkurrence-parameter, mener Henrik Dyring.

Her er det væsentligste konkurrenceparameter

"Det er mest en feature, der er lidt morsom at have, men det er ikke det, der tæller. Det tæller at kunne skabe kontakt mellem virksomheder og deres kunder. Vi vinder kampen mod konkurrenterne, hvis vi har de bedste databaser, så kunderne får de bedste søgeresultater og de fleste informationer hos os," siger han

Henrik Dyring har tidligere været marketingsdirektør hos TV2 og var indtil for kort tid siden administrerende direktør hos konkurrenten Eniro, der står bag Krak.

Men han mener ikke selv, at det har stor betydning, at han kommer direkte fra en stilling hos en konkurrent.

"Når man driver en virksomhed har man først og fremmest fokus på sin egen virksomhed og kunder og i mindre grad på sine konkurrenter. Så det betyder i virkeligheden ikke så meget, selvom det selvfølgelig er en stor fordel, at jeg kender branchen på forhånd," siger han.

Dyring stoppede hos Eniro i efteråret 2009, fordi han var utilfreds med en organisationsændring, der betød, at han i højere grad skulle arbejde fra hovedsædet i Stockholm.

Han fortæller, at han har brugt tiden efter stoppet hos Eniro på at passe sin bondegård i Nordsjælland.




IT-JOB

Cognizant Technology Solutions Denmark ApS

Test Architect - Projects

Politiets Efterretningstjeneste

Ambitiøs Enterprisearkitekt til PET

Metroselskabet og Hovedstadens Letbane

Cyber Security Konsulent
Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
JN Data A/S
Driver og udvikler it-systemer for finanssektoren.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere