Nok er nok.
Det er filosofien bag computerselskabet Apples nyeste patentansøgning, hvor selskabet har ansøgt om patent til et slags spionsystem til firmaets populære gadgets som iPhone og iPod.
Årsagen til patentansøgningen er, at Apple har fået nok af kunder, der henvender sig til firmaet med ødelagte iPhones og iPods, og derefter forlanger at få telefonen eller MP3-afspilleren erstattet af en ny.
Apple mener i flere tilfælde, at kunderne selv har været skyld i de mange uheld.
Selskabet vil derfor designe et sindrigt system til de to gadgets.
Systemet skal blandt andet indeholde sensorer, der kan registrere væske, høje temperaturer, kraftige rystelser og om kunderne har fiflet med gadget-chassiset for at "tilføje, fjerne eller ændre ved de indre komponenter," som selskabet skriver i sin patentansøgning.
"Ofte, især ved salgsskranken, er det personale, der modtager tilbageleverede produkter, ikke kvalificeret eller uddannet til at bestemme, hvorvidt et produkt har fejlet på grund af en produktionsfejl, eller som følge af kundemisbrug," lyder det i patentansøgningen.
Apples guldæg
Patentansøgningen kommer kort tid efter, at flere Apple.-kunder hævede, at deres iPhone 3GS blev overophedede, når de brugte den populære telefon.
Apple har svaret på kritikken ved at hævde, at kunderne ikke har opbevaret telefonerne forsvarligt. Det kunne eksempelvis være i forruden på en knaldvarm bil, der står i solen og bager, og på den måde bliver iPhone-telefonen presset til mere, end designet kan klare.
Spion-systemet i patentansøgningen vil kunne opklare, om den slags uhensigtsmæssige opbevaringer har fundet sted.
At Apple beskytter sig mod kritik og kundesnyderier af iPods og iPhones, er der ikke noget at sige til. Netop de to produkter har for alvor sat Apple tilbage på verdenskortet over store it-firmaer.
På nuværende tidspunkt er Apple med en årlig omsætning på 168 milliarder kroner lidt mere end halvt så stor på omsætningen som den evige rival fra Microsoft.
Apple har 35.000 medarbejdere - Microsoft har knap 90.000.