PayPal oplevede i sidste uge problemer med dets betalingsbekræftelsessystem.
Problemet betød, at e-handelssider, der er afhængige af betalingstjenesten, ikke kunne udføre modtagne ordrer, skriver The Register.
Fejlen menes at være opstået i forbindelse med en opdatering af PayPals betalingstjenestens instant payment notification-system (IPN), der giver e-butikkerne besked, når der er modtaget betaling fra en bruger.
Mange e-handelssider kører på scripts, der ikke afslutter en transaktion mellem brugeren og siden, før der er modtaget en IPN fra PayPal, hvorfor de er afhængige af en fejlfri service, skriver The Register.
Talskvinde fra PayPal Amanda Pires udtalte dog til The Register, at nedbruddet kun medførte, at "en procentdel af kunderne en procentdel af tiden" ikke modtog en IPN.
Hun tilføjede dog, at rettelse af fejlen havde 'høj prioritet' hos PayPal, men at 'procentdelen udgjorde meget mindre end halvdelen af tiden'.
Kunne ingenting
Den forklaring kan det svenske e-handelssite eClassical.com dog ikke genkende.
E-handelssiden modtog ifølge The Register slet ingen IPN'er fra PayPal om betaling fra brugerne.
"Vi kan ikke godkende betalinger via PayPal, der udgør en stor del af vores betalinger, fordi mange af vores kunder er fra Amerika, og PayPal næsten er en de facto standard for online betalinger derovre," sagde Rikard Froberg, teknisk direktør for eClassical.com, der sælger drm-fri klassisk musik, til The Register i lørdags.
"Kunden ved intet om dette, han bestiller og betaler, men modtager ingen varer eller får dem meget sent – ved instant delivery er tålmodigheden meget lille – så det ser ud som om butikken snyder kunden."
PayPal har nu rettet fejlen, der forårsagede nedbrud i 48 timer fra torsdag til lørdag i sidste uge.
Betalingstjenesten er, ifølge PayPal selv, tilgængelig på 190 markeder og 17 forskellige valutaer og har mere end 153 millioner brugerkonti.