Et hak i trynen.
Det er, hvad forbrugerombudsmanden har givet TDC, fordi selskabet ikke har fulgt markedsføringsloven.
Selskabet udsendte i sommer en e-mail med tilbud om hurtigt og billigt bredbånd.
Med tilbuddet fulgte et netværkskort og en router uden beregning.
En forbruger, som allerede var kunde hos TDC, accepterede tilbuddet via en bestillingsknap i mailen.
Da han efter noget tid rykkede for at få tilsendt netværkskortet og routeren, oplyste TDC, at dette kun gjaldt for nye kunder.
Det er, efter Forbrugerombudsmandens opfattelse, vildledende ikke at oplyse om en så væsentlig begrænsning i et tilbud.
Dette gælder særligt, når tilbuddet også udsendes til eksisterende kunder, som ikke kan gøre brug af det, forklarer jurist Tina Pedersen hos Forbrugerombudsmanden i en pressemeddelse.
Forbrugerombudsmanden indskærper derfor over for TDC, at værdien af den slags tillægsydelser skal oplyses i markedsføringen.
TDC retter ind
TDC har meddelt Forbrugerombudsmanden, at selskabet fremover vil sikre, at det ikke sker igen.
"Det var en fejl og det er vi kede af. Vi vil være opmærksomme på at det ikke sker igen," siger presserådgiver Ib Konrad Jensen fra TDCs pressetjeneste.