Cybercitys efterhånden hårdtprøvede mailkunder oplevede igen fredag massive forsinkelser på at få afleveret deres elektroniske post til modtagerne gennem Cybercitys mailservere.
Faktisk blev forsinkelserne i løbet af fredagen så store, at der næsten gik en hel arbejdsdag, før det lykkedes Cybercity at levere kundernes mail.
Det er blot en måned siden, at timelange mailforsinkelser sidst ramte virksomhedens privat- og erhvervskunder.
Forsinkelser varede en uge
Den officielle forklaring var dengang, at firmaet var ramt af en spambølge, som sendte firmaets spamfiltre på overtid i en lille uges tid.
De officielle forsinkelser var i slutningen af maj på op til to timer, men ifølge Computerworlds oplysninger oplevede kunderne væsentligt større forsinkelser.
Nu er problemet imidlertid tilbage for firmaets kunder. Ifølge Computerworlds oplysninger oplevede kunderne fredag forsinkelser på mere end seks en halv time.
Ikke et officielt problem
Bredbåndsgiganten har ifølge Computerworlds oplysninger ikke informeret kunderne direkte om de massive forsinkelser.
Heller ikke på firmaets hjemmeside, hvor kunderne informeres om Cybercitys driftsstatus, får kunderne noget at vide om fredagens afsendelsesproblemer.
Sidste gang, problemet opstod, klagede flere kunder ifølge Computerworlds oplysninger over langsom information om de store forsinkelser, som især var generende for de mindre erhvervskunders daglige drift af virksomheden.
Efter Computerworlds fokus på sagen opdaterede firmaet dog driftsstatus, hvor firmaet beklagede de lange svartider, men uden at oplyse noget om, hvornår problemet ville være afhjulpet.
Endnu ingen kommnentar
Det er endnu uvist, om de enorme mailforsinkelser skyldes en spambølge, og om problemet i øvrigt har samme ophav.
Ligeledes er det stadig uvist, om alle forsinkede mails faktisk når frem, eller om kunderne risikerer datatab på grund af forsinkelserne.
Computerworld har mandag morgen forsøgt at få en forklaring fra Cybercity, men det er endnu ikke lykkedes.