En verdensnyhed. Sådan mener softwarehuset Dynamicweb Software, at dets nye produkt, Dynamicweb SEO, skal kategoriseres.
- Vi kan i hvert fald ikke finde noget lignende nogen steder, siger Christian Beer, administrerende direktør for Dynamicweb Software om det nye værktøj, der gør det muligt for en virksomhed selv at optimere hjemmesiden mod de gængse søgemaskiner.
Fremme i skoene
Dynamicweb-direktøren støttes i sin påstand om, at der er tale om en væsentlig nyhed af CMS-analytikeren Lars Pedersen fra det uafhængige konsulentfirma BNP.
- Ikke mange CMS-systemer tilbydet et analyseværktøj, der understøtter den marketingansvarlige i at optimere hjemmesiderne, siger Lars Pedersen, CMS-analytiker
Han vurderer, at Dynamicweb med det nye analyseværktøj er "godt fremme i skoene i forhold til andre CMS-leverandører."
Hvad handler siden om
- Først analyserer værktøjet hjemmesiden og fastslår, "hvad vil en søgemaskine opfatte, at den her side handler om." Dernæst foreslår det måder at optimere hjemmesiden på. Det kan være ord og alternative søgetermer.
- Der er ikke så meget hokus pokus i vores løsning. Vi kombinerer en række data fra kundens egen statistik og for eksempel Google’s API med det indhold, der ligger på løsningen. Det giver så anledning til at ændre i sidens opbygning, udarbejde nye sider mod specifikke søgeord et cetera, siger Christian Beer.
Efter overtagelse af Infosystem
Produktet er et direkte resultat af, at Dynamicweb Software for cirka tre måneder siden overtog halvdelen af aktierne i Infosystem, der samtidig skiftede navn til Dynamicweb Internet Marketing.
Det første mål var at lave et softwareprodukt, så webredaktører selv kan arbejde direkte med at optimere indholdet på hjemmesiden, og det er det, der nu lanceres som Dynamicweb SEO.