Fire nye forretningsområder skal forøge Telias indtjening.
Det er televirsomhedens nye strategi efter den har omorganiseret kraftigt.
Ifølge administrerende direktør, Anders Ingel, er målet er at opnå en omsætning på 80 milliarder kroner inden to år.
De fire forretningsområder er mobiltelefoni for private og erhverv, bredbåndservice for samme målgruppe, en integreret service for forretningskunder samt et område, der skal fokusere på markeder i Østen.
Maksimal kraft
- Vores nye organisation er udformet på en måde, der skal give maksimal kraft for økonomisk tilvækst og fart over vores strategi, udtaler Anders Ingel og fortsætter:
- Med fire internationale forretningsområder skaber vi dermed de rigtige forudsætninger for at udbygge de naturlige logiske synergier over landegrænserne.
De nye områder skal ledes af den nuværende chef for Norge, Kenneth Karlberg, chefen for Sverige, Anders Bruse samt Juho Lipsanen og Erdal Durukan.
De nye forretningsområder kommer til at hedde: Mobility Services, Broadband Services, Integrated Enterprise Services og Eurasia.