For it-konsulenthuset Creuna var 2005 et vækstår, og står det til selskabets administrerende direktør, Thomas Vejlemand, fortsætter festen i år:
- Om et år til halvandet skal vi være 300 konsulenter og udviklere i Skandinavien, og dertil tror jeg ikke, vi når uden yderligere opkøb, siger den danske direktør.
Sidste år købte Creuna Danmark det lille konsulenthus Buyingexperience, som beskæftiger sig med rådgivning i kommerciel brug af internettet, kampagnesystemer samt store e-handelsløsninger.
dnytter medvind
Creuna satser selv på at udnytte den medvind, der hersker på markedet for digitale forretnings- og kommunikationsløsninger, og styrke sin position inden for e-handel, portalløsninger samt løsninger til at effektivisere, automatisere og kontrollere forretningsprocesser i private virksomheder og i den offentlige sektor.
2005 har været et år præget af vækst for Creuna, der øgede omsætningen til 105,3 millioner kroner og nåede et resultat før skat på 4,5 millioner kroner.
At resultatet efter skat faldt i 2005 hænger sammen med, at selskabet i 2004 kunne udnytte et stort skatteunderskud.
Når der konkurreres om ordrerne møder Creuna ofte selskaber som Netcompany, ProActive og Valtech.
- Vi møder også i stigende grad de mellemstore konsulenthuse som NNIT, Tietoenator og Ementor, og det er efter min mening tegn på, at vi bevæger os i den rigtige retning - opad i markedet, siger Thomas Vejlemand.
Han forventer at lægge yderligere 25 til 30 procent til omsætningen i år, og at den større omsætning også slår igennem på indtjeningen.