Højteknologifond klar til charmeoffensiv
Højteknologifonden vil sikre sig flere kvalificerede ansøgninger fra mindre virksomheder ved at øge deres kendskab til fonden. De små og mellemstore virksomheders (smv'er) kendskab til Højteknologifonden er ikke godt nok, og derfor forbereder fonden nu en intensiveret markedsføringsindsats. Højteknologifondens store udfordring er at få placeret sig skarpt i erhvervslivets bevidsthed som en af flere muligheder for virksomheder, der ønsker støtte til forsknings- og innovationsprojekter. (Erhvervsbladet)
Branchefolk advarer mod Tetra
Det er både for dyrt og for risikabelt at lægge noget så vitalt som det danske beredskab ud til et privat firma. Hos Gentofte Brandvæsen opgav man for et års tid siden at gå på Tetranet og lavede i stedet en aftale med en hollandsk leverandør, så man kunne etablere sit eget net. "…Jeg har intet imod Tetranet. Som skatteborger er jeg bare bange for, at det bliver en dyr løsning, hvis de får monopol på det," siger Carl Suhr-Jessen. (Børsen)
E-mail stærkt kort i markedsføring
Mange virksomheder sender e-mail-nyhedsbreve i blinde uden at have et egentligt formål. Ved at være strategisk og målrettet med sit e-mail-nyhedsbrev er der rigtig meget at vinde, og sammenholdt med traditionel markedsføring gennem massemedier er der en væsentlig mindre kontaktpris. (Børsen)
Få automatisk dagens avisresumeer sendt til din indbakke hver morgen. Opret dig som bruger på Computerworld.dk og sæt "Dagens aviser om it" på overvågning med Computerworld Nyhedsovervågning.