Dell tjener fortsat styrtende med penge, men den amerikanske pc-producent formåede trods et godt andet kvartalsregnskab ikke at indfri analytikernes forventninger.
Det skyldes en strategisk brøler fra Dells side, erkender administrerende direktør Kevin Rollins.
- Vi blev lidt mere aggressive, end vi behøvede. Vi skulle have haft mere snor i prisfaldet, siger Kevin Rollins.
På det amerikanske marked steg antallet af solgte pc'er for Dell, men enheder med meget lav profitmargin udgjorde en større del af salget, end Dell havde forventet.
Dell omsatte i andet kvartal for 80,4 milliarder kroner, hvilket er en fremgang på 15 procent i forhold til året før. Analytikerne havde dog skudt på 82,2 milliarder kroner, oplyser Thompson First Call.
Dells omsætning i den europæiske region, der også omfatter Afrika og Mellemøsten, steg med 21 procent.
På printermarkedet forsøger Dell at stjæle markedsandele fra blandt andet Hewlett-Packard. Det ekstra fokus på printere har resulteret i 77 procent flere solgte Dell-printere.