Kinas internetbefolkning er i eksplosiv vækst, og indbyggerne i det folkerige land har stor appetit på at spille onlinespil.
Onlinerollespillet World of Warcraft åbnede i en kinesisk version i sidste måned og er nu nået op på halvanden million tilmeldte brugere.
Det bringer spilfirmaet Blizzards onlinesatsning op på 3,5 millioner brugere på verdensplan. Spillet er dermed blandt de onlinespil af typen MMO, som har flest brugere, om end andre asiatiske succeser som eksempelvis Lineage 2 stadig er et godt stykke foran.
World of Warcraft køres i Kina af firmaet The9, som har købt en licens af Blizzard.
Blizzard har ? ikke overraskende set på baggrund af den kinesiske succes ? planer om at lancere lokale versioner af spillet i en række andre asiatiske lande.
Heriblandt Taiwan, som netop for kineserne i Kina er et ømtåleligt emne, da det kommunistiske land betragter Taiwan som en del af Kina.
Ifølge avisen China Daily og nyhedsbureauet Reuters er den kinesiske internetbefolkning nu vokset til 103 millioner mennesker.
Kina har dog fortsat et stort vækstpotentiale, da det kun er knap otte procent af befolkningen, som har adgang til internettet.
Landet er det næststørste internetmarked, overgået af USA, som har 135 millioner mennesker på internettet. Det svarer imidlertid til 67 procent af befolkningen.