Annonceavisen Den Blå Avis optrapper priskrigen på markedet for dansk onlinesalg af digital musik. Prisen sænkes ned til 5,95 kroner for visse musiknumre.
Priskrigen er dermed for alvor brudt ud i kølvandet på Apples åbning af den danske version af sin succesfulde Itunes-tjeneste.
Apple åbnede ballet med at tilbyde sange til otte kroner stykket. Det fik prompte konkurrenterne hos blandt andet TDC og Dansk Supermarkeds netbutikker til at sætte prisen ned til 7,75 kroner.
Også Jubiis forholdsmæssigt dyrere tjeneste sænkede sine priser.
Den Blå Avis' Payload-tjeneste sænker som svar på konkurrenternes træk derfor også sine priser til mellem 5,95 og 7,75 kroner for en enkelt sang. Prisen for et album kommer til at ligge på niveau med konkurrenternes med en pris på 79,95 kroner.
Hos Payload er der ikke lutter begejstring for at måtte sænke priserne for at matche konkurrenterne.
- Det kan måske være svært at tage ordet priskrig i sin mund, men vi har måttet sande, at det ikke er nok bare at være et musikelskende musik-websted, der forsøger at lave en musikportal med sjælen, hvor der også er tænkt på vækstlaget og de skæve og anderledes indspilninger og især den danske musikscene, udtaler Payloads ansvarlige for repertoitet, Paul Martin Bonde, i en pressemeddelelse.
Til trods for den svada tøver Payload ikke med at kåre sig selv til den billigste tjeneste for online-musik lige nu.