Et snefnug smelter hurtigt på tungen, men for det skandinaviske flyselskab SAS går det ikke lige så let at smelte discount-selskabet Snowflakes it-systemer sammen med SAS'.
Det betyder, at selskabet, som i forvejen har ondt i økonomien, nu bliver belastet med en ekstra arbejdsbyrde, som må løftes manuelt.
Der er ifølge det svenske brancheblad Travel News problemer med at integrere de to selskabers booking-systemer. Derfor må opgaverne udføres i hånden.
- Det er et problem for os, men ikke for kunderne. Vi må ty til manuelle løsninger, siger markedschef Camilla Wallander til Travel News.
SAS nedlægger Snowflake som et særskilt selskab på grund af manglende succes. I stedet skal de billige flybilletter sælges under Snowflake-varemærket.
Discount-billetterne skal stadig holdes adskilt fra SAS' øvrige produkter. Det er ifølge Computerworld Onlines svenske søstermedie Computersweden med til at gøre problemerne værre, fordi der skal være to adskilte distributionskanaler.
Snowflakes systemer bygger på en anden platform, end den der benyttes i den øvrige SAS-organisation. Derfor skal de gamle Snowflake-systemer nu flyttes over på den fælles Scandinavian.net-platform.