TDC's call center på ret køl igen

TDC Call Center Europa i Sønderborg har fået sorte tal på bundlinjen i 2003 efter et underskud på næsten fem millioner kroner året før. For første gang i fem år er egenkapitalen positiv.

Efter underskud gennem to år har TDC's call center-selskab, Call Center Europe, inkasseret et beskedent overskud i 2003, selv om omsætningen faldt næsten en tiendedel.

Selv om medarbejderantallet i Sønderborg-virksomheden forblev uændret omkring 250, lykkedes det dermed for direktør Vibeke Vesta at skære nok i omkostningerne uden at fyre, til at selskabet kom ud af året med plus en halv million kroner på bundlinjen efter skat, mod 4,6 millioner i minus året før.

Vibeke Vesta blev tidligere i år udskiftet med en ny direktør, nemlig tidligere underdirektør samme sted, Jesper Lemme, som tegner selskabet i årsberetningen.

Her erklærer han sig tilfreds med udviklingen, som skal styrkes ved at droppe mindre kunder, som ikke skaber nok profit, til fordel for større opgaver, ikke mindst for andre TDC-enheder.

TDC Call Center Europe A/S Årsregnskab
Millioner kroner20032002
Omsætning79,788,3
Resultat af primær drift (EBIT)2,1-5,8
Resultat før skat 1,46,7
Resultat4,60,5
Egenkapital13,2-8,1
Antal ansatte251251
Samtidig skal de ansattes færdigheder opgraderes via et uddannelsesprogram.

TDC Call Center Europa forventer et resultat for dette år, der ligger på niveau med 2003-resultatet.

Egenkapitalen, som har været negativ gennem de seneste fem år, er blevet genetableret, fordi TDC-koncernen tilførte 21,5 millioner kroner i 2003.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Targit A/S
Udvikling og salg af software til business intelligence.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Styrk din virksomhed med relevant, pålidelig og ansvarlig AI integration med SAP

Kom og få indsigt i, hvordan du bruger AI til at transformere og effektivisere dine arbejdsgange. Vi kigger nærmere på AI-assistenten Joule, der vil revolutionere måden, brugerne interagere med SAP’s forretningssystemer. Og så får du konkret viden om, hvordan du kommer i gang med at bruge AI til at booste din forretningsudvikling.

03. december 2024 | Læs mere


Fyr op under vækst med dataanalyse, AI og innovation

Hvor langt er den datadrevne virksomhed nået i praksis? Det kan du høre om fra virksomheder, som har foretaget transformationen. Du kommer også til at høre, hvordan de anvender AI i processen, hvilke mål de har nået, hvordan de har høstet gevinsterne og hvilke nyskabelser, der er på vej i horisonten.

04. december 2024 | Læs mere


Vejen til skyen

Få indsigt i, hvordan overgangen til en samlet cloud-platform har styrket virksomhedens agilitet, fjernet datasiloer og leveret realtidsdata for bedre beslutningstagning.

04. december 2024 | Læs mere