Efter underskud gennem to år har TDC's call center-selskab, Call Center Europe, inkasseret et beskedent overskud i 2003, selv om omsætningen faldt næsten en tiendedel.
Selv om medarbejderantallet i Sønderborg-virksomheden forblev uændret omkring 250, lykkedes det dermed for direktør Vibeke Vesta at skære nok i omkostningerne uden at fyre, til at selskabet kom ud af året med plus en halv million kroner på bundlinjen efter skat, mod 4,6 millioner i minus året før.
Vibeke Vesta blev tidligere i år udskiftet med en ny direktør, nemlig tidligere underdirektør samme sted, Jesper Lemme, som tegner selskabet i årsberetningen.
Her erklærer han sig tilfreds med udviklingen, som skal styrkes ved at droppe mindre kunder, som ikke skaber nok profit, til fordel for større opgaver, ikke mindst for andre TDC-enheder.
TDC Call Center Europe A/S | Årsregnskab | |
Millioner kroner | 2003 | 2002 |
Omsætning | 79,7 | 88,3 |
Resultat af primær drift (EBIT) | 2,1 | -5,8 |
Resultat før skat | 1,4 | 6,7 |
Resultat | 4,6 | 0,5 |
Egenkapital | 13,2 | -8,1 |
Antal ansatte | 251 | 251 |
TDC Call Center Europa forventer et resultat for dette år, der ligger på niveau med 2003-resultatet.
Egenkapitalen, som har været negativ gennem de seneste fem år, er blevet genetableret, fordi TDC-koncernen tilførte 21,5 millioner kroner i 2003.