TDC's call center på ret køl igen

TDC Call Center Europa i Sønderborg har fået sorte tal på bundlinjen i 2003 efter et underskud på næsten fem millioner kroner året før. For første gang i fem år er egenkapitalen positiv.

Efter underskud gennem to år har TDC's call center-selskab, Call Center Europe, inkasseret et beskedent overskud i 2003, selv om omsætningen faldt næsten en tiendedel.

Selv om medarbejderantallet i Sønderborg-virksomheden forblev uændret omkring 250, lykkedes det dermed for direktør Vibeke Vesta at skære nok i omkostningerne uden at fyre, til at selskabet kom ud af året med plus en halv million kroner på bundlinjen efter skat, mod 4,6 millioner i minus året før.

Vibeke Vesta blev tidligere i år udskiftet med en ny direktør, nemlig tidligere underdirektør samme sted, Jesper Lemme, som tegner selskabet i årsberetningen.

Her erklærer han sig tilfreds med udviklingen, som skal styrkes ved at droppe mindre kunder, som ikke skaber nok profit, til fordel for større opgaver, ikke mindst for andre TDC-enheder.

TDC Call Center Europe A/S Årsregnskab
Millioner kroner20032002
Omsætning79,788,3
Resultat af primær drift (EBIT)2,1-5,8
Resultat før skat 1,46,7
Resultat4,60,5
Egenkapital13,2-8,1
Antal ansatte251251
Samtidig skal de ansattes færdigheder opgraderes via et uddannelsesprogram.

TDC Call Center Europa forventer et resultat for dette år, der ligger på niveau med 2003-resultatet.

Egenkapitalen, som har været negativ gennem de seneste fem år, er blevet genetableret, fordi TDC-koncernen tilførte 21,5 millioner kroner i 2003.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Targit A/S
Udvikling og salg af software til business intelligence.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere