Private mobilkunder har gennem længere tid nydt godt af, at priserne på mobiltelefoni rasler ned som følge af priskrigen mellem teleselskaberne.
Hvis det står til Tele2 skal priskrigen nu flyttes ind på erhvervsområdet, så også virksomhederne kan nyde godt af prisfaldet på mobiltelefoni.
Derfor lancerede Tele2 i dag en nyt mobilprodukt til erhvervslivet, hvor minutprisen døgnet rundt ligger på 68 øre. Abonnementet koster 40 kroner om måneden.
Ifølge Tele2 er det en prissænkning på mellem 30 og 45 procent i forhold til det, de øvrige teleselskaber kan tilbyde.
- Vi er mest kendt for billig fastnettelefoni, men nu vil vi også ind på mobilmarkedet for erhvervslivet. Vores produkt er rettet i mod mindre virksomheder med omkring 10 ansatte, siger Thomas Nistrup, markedsdirekør i Tele2.
Han oplyser, at Tele2 ikke agter at tage kampen op med de øvrige teleselskaber omkring de store virksomheder.
Priskrigen raser allerede
Det kan man godt forstå hos de øvrige teleselskaber, der mener, at priskrigen allerede raser på erhvervsområdet.
Prisfaldet har måske ikke været så markant som på privatmarkedet, men det skyldes, at der findes andre væsentlige konkurrenceparametre på erhvervsmarkedet for mobiltelefoni.
- På erhvervsmarkedet spiller minutprisen en lavere rolle end på privatmarkedet. Her handler det i højere grad om funktionalitet og services, siger Bo Heiman Larsen fra Sonofon.