Et nystartet opstartsfirma vil være din personlige butler, når du har brug for håndværkere, hundeluftere eller hjemmesidedesignere.
MyButler.dk vil forsøge at gøre kontakten mellem sælgere og købere mere digital og streamlinet.
"Vi har lavet en platform, hvor man kan booke lokale tjenester via nettet. Hele processen foregår online. Du kan kalde det en slags Amazon for lokale services," siger Thomas Rønne.
"Amazon giver dig mulighed for med ét enkelt tryk at finde og sammenligne - købe og bestille produkter over hele verden. Det samme vil vi gøre bare ved lokale tjenester," siger idémanden Thomas Rønne.
Som medstifter og investor har han Nicolaj Højer Nielsen, der har startet sikkerhedsfirmaet Codesealer.
En trend i tiden
MyButler er ikke ene om at formidle kontakt mellem købere og sælgere. Det er et område i vækst og som formentlig går endnu mere vækst imøde.
Flere analytikere har peget på, at vi snart får et forandret jobmarked at se. I øjeblikket mister mange deres job i finanskrisen, og selv om mange af de stillinger lige nu opstår i Østen i stedet, så kan begrebene "jobs" måske være en ting, der hører fortiden til.
Flere mener, at løse ansættelser, freelance og projektarbejde kommer til at tegne fremtidens jobmarked.
Derfor handler det om at skabe nye platforme, hvor små firmaer og enkeltpersoner kan udbyde deres tjenester.
De andre danske platforme, der formidler den type kontakt, er Den Lille Tjeneste, hvor man kan finde folk til at rydde indkørslen for sne eller klippe græsset.
Hos Martin Thorborgs nye Agera.dk kan håndværkere byde ind på små og store projekter. Forbrugeren beskriver sin opgave, som tre håndværkere kan byde på.
En lignende forretningsmodel ligger bag Tjenestetorvet.dk.
Butleren er omdrejningspunktet
Alligevel mener Thomas Rønne, at hans "butler" skiller sig ud fra mængden.
"Der er nogle, der laver noget lignende. Men de tilbyder typisk opgave-formidling. Vi er mere specifikke. Vi er smartere og samler alle lokale services et sted, så du som kunde kun behøves gå et sted hen, når du har en opgave - uanset opgave."
Vi vil levere hele processen. Vi har samler alt et sted, så uanset om de har brug for en håndværker, en til at ordne din pc eller til at gå en tur med hunden finder de den rette og booker direkte hos os. Igen: One-stop-shopping for lokalt shopping," siger Thomas Rønne.
"Vi har lavet et system, der bliver kernen i processen. Udbydere opretter profiler. Købere opretter forespørgsler, og vi finder så det bedste match til din opgave. Så kan de fortsætte med at kommunikere sammen online hos os. Snart får udbyderne mulighed for at integrere opgaver direkte i deres kalender."
På hvilke områder tror du, at I vil finde de fleste af jeres kunder?
"Jeg tror, at vi kommer til at se mere til de her tilfælde, hvor man søger hjælp i det kvarter man bor. For eksempel til få samlet en IKEA-reol eller lignende. Men jeg kunne også selv have brugt MyButler, da jeg skal starte op. For hvor går man ellers lige hen, når man vil finde den bedste webdesigner til sit projekt".
"Vi kan se, private forbrugere er meget interesseret i vores service, men samtidig at virksomheder begynder at kunne se idéen med, at vi finder de bedste match til deres opgave".