Acer har valgt at bruge 775 millioner af kroner på at får ryddet op i lagrene over hele Europa. Ifølge CRNs oplysninger handler det blandt andet om en konflikt, der stammer helt tilbage fra sidste år, og som reelt har haft store konsekvenser for Acers europæiske salg.
Sidste sommer sommer fik Acer nemlig angivelig overtalt distributører – også i Norden - til at tage ekstraordinært store varepartier ind – blandt andet til efterårets »back to school«-kampagne. Men salget nåede ikke i nærheden af forventningerne, og det betød at distributørerne sad tilbage med proppede lagre, som de ikke kunne komme af med.
Efterfølgende har forholdet mellem distributørerne og Acer været på frysepunktet, og ifølge CRNs oplsyninger betydet, at distributørerne ikke i samme omfang som tidligere har taget Acers produkter ind på hylderne.
Når Acer nu vælger at bruge 775 millioner kroner på at få ryddet lagrene i Europa, handler det derfor sandsynligvis om, at den taiwanesiske pc-producent har måttet give efter for distributørernes krav om kompensation for igen, at få en normaliseret distribution af deres produkter ud i den europæiske kanal.