Et år efter at Google præsenterede det webbaserede GoogleApps som sit bud på en vej til forhandlernes hjerter, er der stadig lang vej at gå før Googles placering i it-kanalen tåler sammenligning med Microsoft.
Ifølge amerikansk CRN erkender GooglesApps kanalchef Steppen Cho, at der bestemt er plads til forbedring I Googles kanalarbejde – især når det gælder kommunikation med forhandlerne. Cho fastholder dog, at han er tilfreds med de resultater, der er opnået i det forløbne år.
»Vi ved, at vi ikke gør alt så godt som vi kunne, men vi forsøger at forbedre os. Det betyder at lytte og gøre noget for at støtte og kommunikere med partnerne,« siger Stephen Cho.
GoogleApps har i øjeblikket omkring 1.000 kanalpartnere fordelt på 50 lande. Ifølge Stephen Cho er der planer om at tilbyde partnerne adgang til uddanelse, online-materiale og rådgivning om best practice. Det skal munde ud i egentlig certificering af forhandlere.
»Google er et produktinnovations-selskab og vi vil kun være i stand til at nå små og mellemstore virksomheder i samarbejde med partnere. Vi kan ikke dække markedets behov med direkte slalg,« siger Stephen Cho.