Poul Thyregod, der er direktør for Proshop og ansvarlig for onlinebutikken Happii har haft det store regnark fremme i forbindelse med lanceringen af happiimobil.dk.
Ifølge Thyregods beregninger giver Happiimobils telefonikoncept Bibob og andre danske mobilkonkurrenter baghjul, når man blot har talt mere end fire minutter om dagen og sendt 20 sms'er om dagen - svarende til et forbrug på 168 kroner om måneden. Og Poul Thyregod har hellere ikke meget til overs for konkurrenten Bibobs strategi med ikke at kaste penge efter dyr markedsføring.
»Det er jo meget fint, men det er sådan lidt gammeldags hippiestil at sige, at man vil være lidt fri og så videre, men som jeg sagde før, så skal man ikke have noget forbrug, før det ikke kan betale sig at være på hans i forhold til vores,« siger Poul Thyregod til CRN.dk, der i øvrigt betragter Bibob som et godt initiativ.
Proshops-direktøren regner ikke på at høste guld med sit mobilkoncept, som i højere grad skal bruges til at lokke flere kunder i butikken.
»Med det her tilbud, så takler vi telefonimarkedet med vores nye prispolitik. Vores telefonikoncept skal bruges til at hive kunder til os og øge besøgsfrekvensen. Og når kunden alligevel er inde og tanke taletid op hos os, så har vi derudover mulighed for at forkæle mobilkunden med unikke tilbud,« siger Poul Thyregod.