»Vi har i de sidste tre år udviklet Siteserver på baggrund af de forskellige krav som virksomheder har til et CMS, og nu har vi overført erfaringerne til en standardløsning, der tilfredsstiller behovene hos de mindre virksomheder. Det har været vigtig for os, at systemet fik en opbygning og et prisleje, der kunne tilpasses den enkelte virksomhed - store som små virksomheder,« udtaler administrerende direktør Morten Holst.
Han mener, at der mange virksomheder kunne have glæde af et content management system til styring af websites, intranet og ekstranet.
»Vi er i kontakt med mange firmaer, der godt nok har fået oprettet et website, men ikke opdaterer det. Dette er enten, fordi de har et andet firma eller en anden person til at gøre det, eller fordi der internt er en flaskehals. Med et CMS system kan virksomheden spare penge og tid ved selv at stå for opdateringerne. Desuden kan virksomheden bedre udnytte mulighederne med internet, når blandt andet websitet bliver en integreret del af virksomheden,« argumenterer han.
»Med www.siteservercms.com ønsker vi at udskille vores CMS-system fra de andre aktiviteter og ydelser vi har,« fortsætter Morten Holst.
Samtidig markerer websitet også et skift væk fra udelukkende direkte salg, idet Siteserver CMS fremover også vil blive solgt gennem forhandlere og partnere, oplyses det.
»Vi har lavet aftaler med flere partnere, der har de rette kompetencer og en relevant kundekreds. Partnerne er kommunikationsbureauer, reklamebureauer, IT-firmaer og andre med kompetence indenfor web, kommunikation, grafik eller IT,« slutter Morten Holst.