Løsningen skulle blandt andet anvendes til kundehåndtering, salgs- og marketingstyring, elektronisk dokumenthåndtering og workflow management. Projektet skulle være afsluttet i første halvår af 2003, men blev ramt af flere forsinkelser.
Det førte til, at projektet blev afbrudt i juni 2003 efter uoverensstemmelser mellem leverandøren og de danske broselskaber. Ifølge Software Innovation var det kundespecifik programmering og integrationsarbejde mod kundens hovedsystem, som skabte forsinkelser i projektet.
Software Innovation havde fremlagt en revideret plan for gennemførelsen af projektet, men broselskaberne mente ikke, at den nye plan, som indeholdt yderligere forsinkelser, var forenelig med deres forretningsmæssige behov.
Med begrundelse i den stærkt forsinkede levering valgte broselskaberne at afbryde projektet.
Standardkontrakten mellem selskaberne giver kunden ret til en tilbagebetaling af det beløb, som er betalt indtil afbrydelsen - et beløb på 5,9 millioner kroner - og en bod på mellem 2,4 og 8,4 millioner kroner. Det er dog betinget af, at kunden kan dokumentere direkte tab.
Først nu, et halvt år efter afbrydelsen, er Software Innovation, A/S Storebælt og Øresunds Konsortiet nået til enighed om de økonomiske konsekvenser af det kuldsejlede projekt. Det norske firma betaler 2,8 millioner kroner for afbrydelsen, hvilket er 5,6 millioner kroner mindre, end det beløb som oprindelig var afsat til at dække tabet.
Forliget betyder, at ingen af parterne fremover har mulighed for at stille flere krav.