F-Secures nye buzz-ord er »Security as a service«. Fremover er sikkerhed noget, man abonnerer på, siger landechef Michael Dahl. Han vil have flere kunder til at betale en månedlig afgift for at beskytte sig mod dataindbrud og spam.
Nu skal F-Secures forhandlere gøre sig klar til at sælge sikkerhed som en hosted løsning. Det er nemlig et marked, der er i stærk vækst, siger Michael Dahl. Han skønner løseligt, at andelen af virksomheder, der vælger en hosted sikkerhedsløsning, vil stige fra 5-10 til 10-15 procent i løbet af det næste års tid. For at få en del af det voksende marked, henvender han sig nu til sine 80 aktive forhandlere for at få flere af dem til at blive hostingpartner.
Han vil gerne have, at i alt 25 forhandlere inden næste sommer har meldt sig hos F-Secure. Salgsargumentet, der skal trække forhandlerene ind, er omsætning og kundeinteresse.
»Der er en stor kundemasse, der vil se 'Security as a service' som en fordel,« siger Michael Dahl, F-Secure.