En tilpasning til den fremtidige strategi fik i går servicevirksomheden Servicegruppen fra Hedehusene til at skille sig af med salgsdirektør Jan Stig Jørgensen samt to andre salgsmedarbejdere.
»Rokaderne sker som del i en langsigtet strategiændring, og nu var turen så kommet til at se på direktionen og salgsdirektionen,« siger Servicegruppens direktør Preben Jørgensen.
I stedet for de fyrede er der blevet ansat tre nye salgschefer, der skal styrke den nye salgsstrategi. Den ene begyndte for et par måneder siden, mens to nye ansigter har første arbejdsdag i starten af december. Samtidig bliver Jesper Fog genindsat i direktionen, og han kommer sammen med Preben Jørgensen til at stå i spidsen for den nye strategi.
Kort fortalt går den ud på at skabe større vækst ved at sikre flere markedsandele inden for it-drift/outsourcing-området, som Servicegruppen så småt begyndte at satse på for fem år siden, og som i dag udgør 40 procent af forretningen.
»Vi har ikke tidligere haft et udadvendt salgskorps, men nu skal vi ud og være synlige hos kunderne og skabe forretningsdialog. Her skal vi kunne kombinere teknologi og salgsudvikling for kunden, og det kræver nogle andre kompetencer hos vores medarbejdere,« forklarer Preben Jørgensen om udskiftningerne i salgsafdelingen.
Fyringen af salgsdirektøren kommer efter en længere periode med uenighed mellem salgsdirektøren og direktøren om, hvilken retning virksomheden skulle bevæge sig i, og hvor hurtigt det skulle ske.
»Hver af vores model kan fungere, bare ikke under samme tag. Ligesom i fodbold kan man nå til et punkt, hvor der er behov for at skifte træneren ud,« siger Preben Jørgensen.