Dell USA har netop måttet se en storstilet aftale gå i vasken. Producenten har i gennem længere tid forhanddlet med de to firmaer Reliable IT og Servicepower. Førstnævnte er en online-baseret servicetjeneste nmed et netværk af teknikere spredt over hele USA. Servicepower har specialiseret sig i styring og optimering af serviceopkald.
Det var oprindeligt meningen at de to virksomheder skulle have været med til at udvide Dells forretning på support, men handlen er nu faldet til jorden.
Flere kilder tæt på forhandlingerne har oplyst til CRNs amerikanske søsterblad, at aftalen faldt på jorden, fordi producenten forsøgte at presse de to servicevirksomheder.
Hverken Dell eller de to partnere har ønsket at fortælle, hvad der gik galt.
Dell kæmper på flere fronter hårdt for få ordentlig gang i serviceforretningen. Da Michael Dell i sin tid satte sig i bestyrelsesstolen var der stor dokus på servicedelen. Den nye chef forudså, at forretningen hurtigt kunne opbygges til en 10 milliarder dollar stor omsætning. Men i det seneste år var omsætningen på blot 4,9 milliarder dollar.