HP-krigen i Glostrup, hvor HP har valgt at placere landets foreløbigt to eneste shop-in-shops hos Elgiganten og Computercity, er ikke et problem for HP, mener detailhandelseksperten Michael Skou, der er markedsdirektør for Retail Institute Scandinavia.
»Som jeg ser det, så tester HP deres koncept to steder, hvor der er høj trafik. Glostrup er en handelsmagnet i mange brancher, så det er naturligt, at de vælger at gøre det der,« siger Michael Skou.
Han mener, det er klogt af HP at åbne shop-in-shops.
»Det er et klart modtræk til Apple. Det er klogt af HP at blive mere synlige. Det har de brug for. Det her en måde at gøre det på,« siger Michael Skou.
Som han ser det, så skal HP nemlig ud og være mere aggressive overfor forbrugerne.
»Det kræver meget at have appel hos forbrugerne. Der tror jeg, HP føler at de har behov for at styrke kommunikationen overfor forbrugerne. Det et klogt træk, at de vil genoplive gløden i deres brand og gå ud og fortæller, hvorfor kunderne skal vælge HP,« siger Michael Skou.