Sony vil i år udnytte begivenheder i sommerlandet til at demonstrere sammenkobling af IT-teknologi og brunevarer. Leverandøren vil sende sit Sony Experience Team ud til blandt andet Grøn Koncert og City BeachVolley.
Sony Experience Team skal eksempelvis demonstrere, at det nye TRV-50 og TRV-IP55 kamera kan surfe på Internettet ved hjælp af Bluetooth og en GPRS-mobiltelefon. På samme vis kan Experience Team vise, at det er enkelt at overføre musik til den nye Net MD Walkman.
Konceptet vil i de kommende måneder blive lanceret hos radioforhandlere overalt i landet samt på Team Danmarks City BeachVolley Tour og Grøn Koncert. Sommeraktiviteterne vil foregå indtil den 17. august.
Direktør i Sony Danmark og Marketingdirektør i Sony Nordic Henrik Kaas mener ikke, at det er tilfældigt, at det blev Sony, der kom først med et team til demonstration af netværksprodukter i radiobranchen.
»Vores strategi med at skabe netværksprodukter betyder, at forbrugerne konstant vil blive konfronteret med tekniske muligheder, som det kræver specialviden at demonstrere i detaljer. Derfor er det en stor fordel, at vi kan tilbyde denne service til de forhandlere, der gerne vil gøre noget ekstra for deres kunder. Sony Experience Team skaber på den måde værdi for alle parter. Forhandleren får lettere ved at sælge de rigtige produkter, og forbrugeren bliver på en god måde oplyst om fordelene ved at vælge et produkt, der kan noget ud over det sædvanlige,« siger han.