Patrick Griffiths, som kanalansvarlig for EMEA-området hos Crystal Decisions, mener, at leverandøren har behov for en bred kanal.
»Crystal Reports er en kommerciel forretningsapplikation, som kan spare folk tid og penge. Derfor mener vi, at vi bare ser toppen af isbjerget, når det drejer sig om et emne som skjult efterspørgsel på web-reporting. I takt med at vi vokser har vi brug for en større og mere varieret kreds af forhandlere, som kan hjælpe os med at få lukket dette marked, især i højpotentielle områder som Skandinavien. For at kunne gøre det skal vi have fat i en stor, proaktiv distributionspartner som Tech Data Denmark. Vi arbejder sammen med Tech Data i mange andre lande, og jeg er sikker på, at vi vil se en fortsættelse af succesen med denne aftale,« siger han.
Tech Datas Jesper Holdt oplever Crystal Decisions produkter som et frisk pust.
»Det er forfriskende for Tech Data at kunne tilbyde nye og spændende teknologier til vores forhandlerbase. Dette partnerskab bringer Tech Data endnu tættere på at kunne tilbyde sine forhandlere en »one-stop-shop«,« siger han.
Crystal Decisions blev i juli købt af en anden væsentlig spiller på business intelligence-markedet, Business Objects. Opkøberen gav cirka 5 milliarder kroner for det snart 20 år gamle selskab.