Dell er på jagt efter partnere, der kan sælge pc-virksomhedens produkter. Systemintegratorer og løsningsleverandører kan nu sælge Dells varer som del af deres eget tilbud til kunderne.
Processen har været i gang i et års tid, og tager nu fart hos Dell. Administrerende direktør Stig Jørgensen vil ikke sætte tal på, hvor mange partnere man vil have ind, men forklarer, at det blandt andet afhænger af de nuværende partneres indsats. Han understreger dog, at man vil have partnere, der kan give et value-add til salget.
»Nu sætter vi gang i vores solutionstiltag. Vi vil have partnerne til at lave løsninger. Vi ønsker ikke, at man bare forhandler et Dellprodukt,« siger Stig Jørgensen, Dell.
Ændringen har taget fart efter at Dells grundlægger, Michael Dell igen satte sig i chefstolen i januar måned. For to uger siden begyndte Dell at sælge sine PC'er i supermarkedskæden Wal-Mart. Med planerne om salg via systemintegratorer forsvinder endnu en hjørnesten i Dell's traditionelle stategi med direkte salg udenom kanalen.