HPs CEO lægger ikke fingrene imellem når han skitserer, hvordan selskabet skal udnytte sin kanal.
»Uanset hvad der skal til af ressourcer for at vores kanalpartnere kan slå Dell og IBM, så vil vi skaffe dem,« sagde han på HPs igangværende amerikanske partnerkonference i las Vegas. Det skriver CRNs søstermagasin i USA.
»Vi kigger på en aggressiv form for partner-assistance, og vil kan blive lige så aggressive, som det kræves for at vinde de strategiske slag på markedet,« lød det fra Hurd, da han talte til 1200 amerikanske HP-forhandlere.
Adspurgt hvor han ser firmaet om tre år svarede Hurd:
»Jeg vil gerne se en højere grad af tilknytning og højere loyalitets-indeks i vores kanal. Hvis det betyder, at vi skal koncentrere indsatsen omkring færre partnere, så er det fint med mig. I dag har vi næsten lige så mange, der kalder sig selv partnere, som vi har ansatte i firmaet. Vi vil gerne lægge en større indsats bag nøglepartnere som virkelig vil rykke sammen med os,« sagde han.
Intel og AMD-baserede maskiner - i særlig grad blade-servere - er ifølge Hurd en af de vigtige kampzoner for de strategiske opgør med Dell og IBM om overherredømmet på markedet. HP er presset af IBM, som på serverfronten vejer tungt med sin mainframe-arv, og af Dell, som med sit solide fodfæste på pc-markedet maser sig opad nedefra, mener Mark Hurd.