Programmet afvikles her i fjerde kvartal i Danmark, Finland, Italien, Norge, Schweiz samt i England, og det henvender sig især til mindre forhandlere, der køber gennem distributører.
»Vi føler os 100 procent forpligtet over for kanalen, hvilket også er grunden til, at vi konstant overvejer nye incentive-programmer for vores partnere,« udtaler Kim Enrum, salgsdirektør hos Fujitsu Siemens Computers i Danmark.
»Pulse-programmet er udviklet med henblik på at øge den omsætning mindre forhandlere lægger hos os. Vi ser det som en belønning for den tillid, som vores største gruppe af forhandlere på SME-markedet viser os,« supplerer han.
Et par forhandlere har over for Fujitsu Siemens markeret deres tilfredshed med det nye program.
»Pulse-programmet har helt klart virket motiverende på vores salgsafdeling, men primært har Pulse været med til at cementere den samhørighed, vi føler over for Fujitsu Siemens Computers - vi er fælles om at bygge det her,« udtaler Kenny Schødt fra Labtech Data.
Hos Ole Stage A/S er der tilsyneladende heller ingen tvivl.
»Vi søgte en seriøs og troværdig producent, som kunne bidrage med et brand og med markedserfaring, således at vi fik en værdiforøgelse gennem samarbejdet. Alt dette opfyldte Fujitsu Siemens Computers. Og vi har været godt tilfredse med samarbejdet og fået stor støtte fra vores forhandlerkonsulent. Alt i alt har samarbejdet bevirket, at Ole Stage A/S har kunnet differentiere sig og dermed skille sig ud fra mængden, takket være den fokus som Fujitsu Siemens Computers giver de små forhandlere,« udtaler Thomas Ringer, IT-konsulent.