Ny Tiscali-direktør: Fokus på kundeservice

Den italienske internetudbyder Tiscali har hyret den tidligere chef for Telias kundeservice, Lis Lysholm, til at stå i spidsen for sin danske forretning.

Det skal være slut med kunder, der ringer til den italienske internetudbyder Tiscali uden at kunne komme igennem.

Det lover Lis Lysholm, som netop er hyret til at stå i spidsen for Tiscalis danske forretning.

Med valget af den 47-årige Lysholm som ny frontfigur herhjemme signalerer Tiscali fokus på kundeservice.

Hun kommer fra en stilling som chef for kundeservice og netværk i det nordiske teleselskab Song Networks, og hun har stået i spidsen for at opbygge Telias kundeservice herhjemme.

Konkurrenceparameter

Siden Tiscali i efteråret fyrede halvdelen af medarbejderne herhjemme, har det været stort set umuligt for kunderne at komme igennem til kundeservice. Det tog selskabet konsekvensen af i denne uge, da netop kundeservicen blev outsourcet.

- Vi har langt hen ad vejen ikke præsteret en tilfredsstillende kundeservice, men det sætter jeg fokus på, siger Lis Lysholm.

Hun mener, at kundebetjeningen er et konkurrenceparameter på et telemarked, hvor produkterne minder meget om hinanden.

- Vi har langt hen ad vejen ikke præsteret en tilfredsstillende kundeservice, men det sætter jeg fokus på, siger Tiscali-direktør Lis Lysholm.
Ikke alle overlever
Tiscali iværksatte fyringsrunden, efter selskabet tabte 308 millioner kroner herhjemme i 2001. Spørgsmålet er, hvad der har fået Lis Lysholm til at sige ja til at stå i spidsen for en af de mest underskudsplagede, udskilte og nedbarberede virksomheder her i landet. Til det svarer hun:

- Jeg tror på Tiscali og på, at vi kan gøre os bemærket i markedet. Og så kan man sige, at jeg får et rent bord at starte med.

- Desuden er det ikke alle, der overlever i det her marked. De tilpasninger, som der skal foretages, er ved at være på plads, tilføjer den nye Tiscali-direktør.

Dermed peger hun på, at der også er sket fyringer i andre dele af den danske telebranche, først og fremmest hos Telia og Orange.

Lis Lysholm tiltræder som administrerende direktør for Tiscali 1. februar. Hun bliver dermed den permanente afløser for Peter Bredgaard, der forlod selskabet i efteråret, fordi han ikke ville være med til at skære så meget ned, som de italienske ejere krævede.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Fiftytwo A/S
Konsulentydelser og branchespecifikke softwareløsninger til retail, e-Commerce, leasing og mediebranchen.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Industry 4.0 – sådan udnytter du AI og digitalisering til optimering af din produktion.

På denne konference fokuserer på en digitaliseret optimering af processer i produktions- og procesorienterede virksomheder. Herved bliver du f.eks. i stand til at kombinere maskiner med sales forecasting og derved planlægge anvendelsen af produktionsapparat og medarbejderallokering effektivt – samt begrænse materialespild og nedetid ved at optimere produktionsplanlægning og omstilling af produktionsmateriel.

04. september 2024 | Læs mere


Roundtable for sikkerhedsansvarlige: Hvordan opnår man en robust sikkerhedsposition?

For mange virksomheder har Zero Trust og dets principper transformeret traditionelle tilgange til netværkssikkerhed, hvilket har gjort det muligt for organisationer at opnå hidtil usete niveauer af detaljeret kontrol over deres brugere, enheder og netværk - men hvordan implementerer man bedst Zero Trust-arkitekturer i et enterprise set up? Og hvordan muliggør Zero Trust-arkitekturen, at organisationer opnår produktivitetsfordele med AI-værktøjer samtidig med, at de forbliver sikre i lyset af fremvoksende trusler?

18. september 2024 | Læs mere


Nye forretningsmæssige gevinster med Microsoft Dynamics 365

Eksperter fra CGI stiller skarpt på hvordan, du lærer også hvorfor det er vigtigt at have fokus på både processer, teknologi og mennesker - og hvordan du kommer i gang med løbende optimering af forretningsudvikling.

25. september 2024 | Læs mere