DS Display har store forventninger til en ny aftale med den amerikanske producent af videokonferencesystemer, Lifesize.
Ifølge DS Displays direktør Simon Kaas er markedet for videokonferencer i stærk vækst, fordi kunderne ad den vej kan spare både tid og penge på færre rejser. Han peger på, at det islandske vulkanudbrud og det efterfølgende stop for flyvninger er blevet brugt som argument for øget brug af videokonferencer.
»Du kan være 100 procent sikker på, at dit møde afholdes som planlagt uanset om det er i København eller Tokyo og uanset vejrforhold og andre udefrakommende faktorer,« siger Simon Kaas, som også peger på at mindre rejseaktivitet både reducerer udledningen af CO2 og optimerer medarbejdernes trivsel, når man ikke skal bruge tid på mange og lange forretningsrejser.
Lifesize’ nordiske salgsdirektør Peter Johansson ser frem til samarbejdet med DS Display og forudser, at det nu bliver muligt for små og mellemstore virksomheder, at komme i gang med videokommunikation.