Samarbejdet indebærer, at Netcompany forbereder Microsoft-teknologien til at kommunikere direkte med KMD's e-handels snitflader.
Ved at tage udgangspunkt i standardkomponenter sikres en høj funktionalitet til en rimelig pris, lyder argumentet for det nye koncept.
Løsningen forbedrer Netcompany Procurement Server og KMD's e-indkøbsløsning. Det skulle blive enklere for leverandører at lave en komplet integration af samhandelsdokumenter og varekataloger, oplyses det.
KMD WebIndkøb, der i dag er det mest udbredte indkøbssystem i kommunerne, er baseret på Netcompany Procurement Server og testes i øjeblikket i en lang række kommuner. Løsningen er blandt andet taget i anvendelse i Århus Kommune, som ifølge KMD forventer en årlig besparelse på 24 millioner kroner, når systemet er fuldt implementeret.
»Vi ønsker at gøre det nemt og billigt for leverandører at integrere med KMD WebIndkøb, og med løsningen her kan integrationen foretages let og professionelt på indkøber- såvel som leverandørsiden, siger Jørgen Rahbek, Line of Business-ansvarlig hos Microsoft.
»Med dette samarbejde giver vi leverandører til kommunerne mulighed for at tage en af markedets ledende og frem for alt pragmatiske løsninger i brug i forhold til at kunne handle med kommunerne,« siger Jens Otto Størup, e-handelschef i KMD.
Netcompany har baseret integrationsløsningen på det såkaldte Microsoft Supplier Enablement-koncept, som ved hjælp af BizTalk XML-integration kan flytte kataloger, ordrer og fakturaer i mellem leverandøren og kommunerne.